Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach unieważnił przetarg na opracowanie projektu dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 908. Dokumentacja miała dotyczyć odcinka Częstochowa – Tarnowskie Góry. Problemem okazała się ścieżka rowerowa.
Przedmiotem inwestycji ma być przebudowa drogi wojewódzkiej nr 908 na odcinku Częstochowa – Tarnowskie Góry. Początek przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 908 zlokalizowano na granicy miejscowości Częstochowa i Wygoda – km 7+434 natomiast koniec w miejscowości Tarnowskie Góry na włączeniu w skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 908 i drogi krajowej nr 78 – km 46+600. Daje to łącznie ok. 47 km drogi do opracowania dokumentacji. Zgodnie z opisem drogę charakteryzuje brak jednorodności poboczy wraz z ich degradacją w połączeniu z niedrożnością systemu odwodnienia. W dodatku droga 908 przebiega przez liczne miejscowości, gdzie jej funkcja została rozszerzona o obsługę ruchu lokalnego.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował jednak, że musi unieważnić postępowanie. Problemem okazały się rozwiązania zaplanowane w obrębie drogi wojewódzkiej nr 908 na terenie miasta Tarnowskie Góry. – Zgodnie z pismem z Tarnowskich Gór wskazano na konieczność zaprojektowania drogi rowerowej w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 908. Powyższe zmieniło w sposób istotny dotychczasowe warunki postępowania przetargowego, gdzie projekt ścieżki rowerowej na ww. odcinku nie został określony w sposób obligatoryjny – podają drogowcy. Poinformowano przy tym, że istnieje pilna konieczność etapowania dokumentacji projektowej, biorąc pod uwagę potrzebę zaprojektowania ścieżki rowerowej w pierwszej kolejności, celem umożliwienia uzyskania decyzji ZRiD i rozpoczęcia robót.
Wykonawca miał opracować dokumentację projektową dla zadania oraz sprawować nadzór autorski podczas realizacji robót budowlanych. Dokumentacja miała obejmować przygotowanie wszystkich materiałów, niezbędnych do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
DW 908 przebiega w kierunku z północy na południe równolegle do drogi krajowej nr 1 i autostrady A-1. W zakresie przebudowy przewiduje się uzyskanie parametrów technicznych jak dla klasy technicznej G wraz z ujednoliceniem szerokości jezdni i poboczy oraz z przebudową istniejącej konstrukcji nawierzchni z dopuszczeniem nacisku na pojedynczą os 115 kN. Podstawową funkcją drogi będzie prowadzenie ruchu tranzytowego ze względu na jej powiązanie z drogami transeuropejskiej sieci drogowej (TEN-T). Planuje się bezpośrednie połączenie drogowe za pomocą węzła drogowego z autostradą A-1 zlokalizowanego w okolicy początku opracowania (miejscowość Wygoda).
W ciągu projektowanej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 908 znajdują się cztery obiekty mostowe jeden wiadukt kolejowy oraz 25 przepustów. Przewiduje się 5 obiektów mostowych do rozbiórki i ponownego wykonania. Droga zostanie zaprojektowana do prędkości 50 km/h w terenie zabudowanym, a poza nim do 80 km/h. Przekrój będzie jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy oraz poboczami o szerokości 1,25 m.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.