Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zakończyły się polsko-rosyjskie rozmowy nt. przewozów drogowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-09-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MIB

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zakończyły się polsko-rosyjskie rozmowy nt. przewozów drogowych
fot. Teppo Lainio, commons.wikimedia.org, CCA (2)
Dodatkowych 9,5 tys. zezwoleń do i z krajów trzecich udało się uzyskać stronie polskiej po zakończonych właśnie polsko-rosyjskich negocjacjach dotyczących przewozów drogowych. W dniach 19-20 września 2017 r. w Moskwie odbywało się posiedzenie polsko–rosyjskiej Komisji Mieszanej w tej sprawie.

– To są zezwolenia najbardziej pożądane przez nasze firmy transportowe. Dzięki temu w 2017 r. polskie firmy będą dysponowały w sumie prawie 60 tys. takich zezwoleń. Kiedy rozpoczynaliśmy rozmowy w 2015 r. było ich znacznie mniej – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, który przewodniczył polskiej delegacji.

Delegacji rosyjskiej przewodniczył Nikołaj Asauł, Zastępca Ministra Transportu Federacji Rosyjskiej. W rozmowach uczestniczyli ponadto przedstawiciele Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, rosyjskiej administracji transportowej i służb kontrolnych, a także przedstawiciele organizacji zrzeszających polskich i rosyjskich przewoźników drogowych.

Najważniejszą kwestią dla delegacji polskiej było przezwyciężenie problemów, z którymi borykają się polscy kierowcy podczas wykonywania przewozów na terytorium Federacji Rosyjskiej. W wyniku niezwykle trudnych rozmów na temat barier administracyjnych przy wykonywaniu przewozów na terytorium Federacji Rosyjskiej uzgodniono, że podczas powtórnej kontroli pojazdu nie może być podważana decyzja wydana w wyniku poprzedniej kontroli w odniesieniu do rodzaju przewozu oraz wymaganego zezwolenia.

– Wielokrotnie zdarzało się, że rosyjskie służby podczas kontroli drogowej kwestionowały ważność zezwoleń, które na granicy zostały uznane za właściwe. To oczywiście wywoływało ogromne problemy dla naszych firm, łącznie z zatrzymywaniem aut i nakładaniem bardzo wysokich kar. Dzięki rzeczowym rozmowom udało się nam uzyskać deklarację, że nie będzie wielokrotnego sprawdzania zezwoleń przejazdowych. Stosowny zapis w tej niezmiernie ważnej dla Polski sprawie został zawarty w protokole z posiedzenia komisji – dodał wiceminister Szmit.

Sprawy wciąż do załatwienia 


Delegacja polska poruszyła również sprawę granicy rosyjsko – białoruskiej oraz rosyjsko – kazachstańskiej. Omówiono problemy, które stwarzają trudności polskim przewoźnikom przekraczającym te odcinki rosyjskiej granicy państwowej.

- Podczas kontroli Rosjanie wymagają poświadczenia przekroczenia granicy. Problem w tym, że w wielu przypadkach nie ma jak takiego poświadczenia fizycznie zdobyć. Usłyszeliśmy w tej sprawie pewne propozycje, rozmowy na ten temat będą kontynuowane – powiedział J. Szmit.

W wyniku dodatkowej wymiany zezwoleń na 2017 rok przewoźnicy rosyjscy otrzymali 20 tys. zezwoleń na przewozy dwustronne i tranzytowe.

Podczas rozmów w Moskwie zdecydowano także o kontynuowaniu prac powołanej w 2016 roku grupy roboczej ds. trudnych, która na bieżąco rozwiązuje problemy wskazywane przez obie strony. Posiedzenia grupy roboczej obywać się będą przynajmniej raz na kwartał.

Kontynuacja rozmów w październiku

Uzgodnienia dotyczące kontyngentu zezwoleń na 2018 rok będą prowadzone na kolejnym posiedzeniu Komisji Mieszanej, które odbędzie się w połowie października 2017 r. Warszawie. Jednocześnie będą kontynuowane rozmowy na temat sposobów rozwiązania problemów wskazanych przez stronę polską.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Intermodal i logistyka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Roman Czubiński 15 stycznia 2023

Zaczyna się remont linii nr 102 z Przemyśla na Ukrainę

Intermodal i logistyka

CTL Logistics: Trzeba poprawić przepustowość linii do Ukrainy

Drogi i autostrady

Ministerstwo wprowadza odstępstwa od czasu pracy kierowców

Drogi i autostrady

Pakiet mobilności przegłosowany w PE. Co dalej?

Drogi i autostrady

Lufthansa widzi duży potencjał rozwoju w lotach długodystansowych

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Intermodal i logistyka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Roman Czubiński 15 stycznia 2023

Zaczyna się remont linii nr 102 z Przemyśla na Ukrainę

Intermodal i logistyka

CTL Logistics: Trzeba poprawić przepustowość linii do Ukrainy

Drogi i autostrady

Ministerstwo wprowadza odstępstwa od czasu pracy kierowców

Drogi i autostrady

Pakiet mobilności przegłosowany w PE. Co dalej?

Drogi i autostrady

Lufthansa widzi duży potencjał rozwoju w lotach długodystansowych

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5