Rynek Infrastruktury
Rozmowy na temat dopuszczenia mosty granicznego między Osinowem Dolnym a Hohenwutzem do użytkowania prze cięższe samochody trwały od 2012 roku. gdy zebrano potrzebne opinie, w ubiegłym roku na wspólnym posiedzeniu polskich i niemieckich ekspertów ds. transgranicznych połączeń drogowych i XI Polsko-Niemieckiej Komisji Mieszanej ds. Umowy z 2000 roku, podjęto decyzję o zmianach.
Jak informuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, nie ustalono wówczas dokładnej daty wprowadzenia zmian, ponieważ po polskiej stronie, po podpisaniu w maju protokołu, zmieniono oznakowanie, a po niemieckiej stronie nie uczyniono tego. Sytuacja trwała około tygodnia, po czym przywrócono oznakowanie z dotychczasowym ograniczeniem do 3,5 tony.
Nowe oznakowanie po obu stronach granicy zostanie ustawione po ustaleniu wspólnej daty wprowadzenia zmian na posiedzeniu polskich i niemieckich ekspertów i wspomnianej komisji. Stanie się to pod koniec czerwca.
Jak donoszą niemieckie media, mieszkańcy pogranicza od lat skarżą się na to, że między autostradą pod Frankfurtem a Szchwedt wszystkie mosty są zamknięte dla ruchu samochodów ciężarowych. Właściciele firm i rolnicy za każdym razem muszą nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów, by przekroczyć polsko-niemiecką granicę.