Rynek Infrastruktury
Gotowe elementy powstały na terenie podbiałostockiego Promostalu. Zostaną one teraz zespolone na nabrzeżu i następnie za pomocą roboczego pomostu i dwóch dźwigów będą umieszczone na przyczółkach. Stalowa konstrukcja i jej podparcie to jednak nie wszystko. Jesienią, z powodu pogarszających się warunków pogodowych przed wykonawcą stanie trudne zadanie budowy płyty mostu i położenia wszystkich warstw drogi i chodników a także instalacji odwadniających i elektrycznych.
Nowy most w Darłowie będzie miał rozpiętość 44 m i będzie posiadał konstrukcję łukową. Pod obiektem będą mogły przepływać duże jachty, ponieważ jego światło między lustrem wody a konstrukcją będzie wynosiło 3,5 m. Pozwoli to dopłynąć im niemal do centrum Darłowa. Na prawym brzegu między przyczółkiem mostu a rzeką powstanie przejście dla pieszych, które połączy przyszłą promenadę wzdłuż nabrzeża na ulicy Flisackiej z projektowanym deptakiem nad brzegiem Wieprzy.
Most na Wieprzy to jeden z elementów północnej obwodnicy Darłowa, która znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 203. Droga pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum miasta. Początek inwestycji znajduje się w rejonie obecnego wjazdu do portu, natomiast jej koniec to nowobudowane rondo na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Sportowej.
Nowy most i obwodnica ułatwią kierowcom dojazd do portu oraz dojazd do Darłówka wschodniego i zachodniego. Przebudowane zostanie również oświetlenie drogowe, urządzenia telekomunikacyjne i sieć gazowa. Usunięte zostaną kolizje z siecią wodociągową, elektroenergetyczną, kanalizacją sanitarną i deszczową. Wartość prac budowlanych powinna zamknąć się w kwocie 15,3 mln zł. Wykonawcą całego zadania jest Wrocławskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Wrobis.