Rynek Infrastruktury
Obiekt w Rosnowie powstał w latach 60-tych XX wieku. Stary most jest nienormatywny pod względem nośności i szerokości. Jest też mocno wyeksploatowany, stąd decyzja o jego rozbiórce i budowie nowego mostu.
Obiekt zostanie poszerzony do ponad 11 m, dzięki czemu poprawią się warunki na DW-168. Nową konstrukcję o długości ponad 24 m będą stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe. Projekt przewiduje ponadto wykonanie elementów odwodnienia mostu i dojazdów. W czasie prac budowlanych kierowcy będą korzystać z objazdu po moście tymczasowym.
Zlikwidowany zostanie natomiast ceglany wiadukt w Chomętowie. Obiekt ma blisko 8,5 szerokości i 16 m długości i został wzniesiony nad nieczynną już linią kolejową. Po likwidacji połączenia, utrzymanie wiaduktu i jego remonty straciły uzasadnienie ekonomiczne.
Zgodnie z projektem część elementów obiektu w Chomętowie zostanie zdemontowana, a przestrzeń pod nim zasypana. W miejscu tym w czasie prac budowlanych nie przewiduje się zmiany organizacji ruchu.
Przetargi na rozbiórkę starych i budowę nowego mostu w Rosnowie zostaną ogłoszone w pierwszym kwartale tego roku. Obie inwestycje powinny zostać zakończone do końca roku.