Rynek Infrastruktury
W czasie przebudowy tego mostu wymieniono napęd, dzięki któremu podnoszone jest przęsło zwodzone. Stare przekładnie zębate zastąpił nowy, bardziej wydajny i niezawodny napęd hydrauliczny.
Cały most ma 180 m długości, a jego przęsło zwodzone ponad 16,5 m. Ta część podnoszona jest za pomocą żurawia. Element ten ze względu na bardzo zły stan techniczny został wymieniony na nowy.
W związku z okresową zmianą kierunków przepływu wody w Dziwnie, występującą w czasie tzw. cofki czyli napływu do koryta rzeki wód z Bałtyku, po obu stronach mostu wykonano izbice. Są to specjalne, najczęściej żelbetonowe konstrukcje, mocowane w wodzie do wbitych w dno rzeki pali. Izbice osłabiają nurt wody i jego napór na przęsła. Most jest w ten sposób zabezpieczony również przed płynącą rzeką lodową krą.
Remont mostu w Dziwnowie przeprowadziła firma Most z Sopotu.