Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6. Mowa o fragmencie, na którym wystąpiły problemy geologiczne, który liczy niemal 8 km, prowadzącym od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód.
Przetarg dotyczy odcinka o długości 7,9 km. W ramach zadania wykonawca będzie zobowiązany m.in. do uwzględnienia zabezpieczenie obszaru Góry Chełmskiej przed napływem wody gruntowej oraz budowy obiektu inżynierskiego WK-119. Według planu trasa ma powstać w ciągu 25 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu trasy, uzyskania pozwolenia na przeprowadzenie, budowy infrastruktury oraz otrzymania zezwolenia na jej użytkowanie.
Na oferty zamawiający czeka do 12 listopada br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna nawierzchni (8%), personel wykonawcy (8%) oraz termin realizacji kontraktu (15%).
Obwodnicę Koszalina i Sianowa wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód, o długości 20,122 km, dotąd budowało konsorcjum firm Porr i Polbud-Pomorze, które w marcu 2016 roku podpisało z GDDKiA umowę o wartości 742,790 mln zł.
Na części terenu wystąpiły jednak problemy geologiczne. – Po rozpoczęciu prac budowlanych, na odcinku ok. 5 km, czyli za węzłem Koszalin Wschód i dalej w stronę Sianowa, pojawiły się problemy geologiczne. Okazało się, że grunt ma tam bardzo skomplikowaną, zmienną i rzadko spotykaną budowę. Dlatego konieczna jest zmiana technologii wzmocnienia podłoża trasy – mówił w lutym br. w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Ostatecznie kontrakt z 2016 roku został ograniczony, a na problematyczny odcinek ogłoszono dziś, 3 października, nowy przetarg. Pozostałe dwa fragmenty obwodnicy Koszalina i Sianowa mają zostać otwarte w 2019 roku. – Pozostałe roboty na odcinkach 1 i 3 o długości 12,3 km będą zakończone przez obecnego wykonawcę do końca października 2019 roku, z tym że odcinek od obecnej DK-6 do węzła Koszalin Północ wraz z węzłem Bielice zostanie udostępniany do ruchu na przełomie kwietnia i maja 2019 roku – informuje GDDKiA.