Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Autor:

ep.

Data publikacji:
30-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.
fot. Krzysztof Nalewajko/GDDKiA
Od 30 sierpnia zaczyna się liczyć czas na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla dobudowy trzeciego pasa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą. GDDKiA podpisała umowę z projektantem.

Wykonawcą dokumentacji projektowej jest firma Databout, która zadeklarowała wykonanie zadania za 25,8 mln zł. Na wykonanie zadania firma ma półtora roku. Po zakończeniu projektowania, w tym uzyskaniu decyzji ZRID, ogłoszony zostanie przetarg na roboty budowlane. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace na drodze ruszą w 2025 roku.

Inwestycja obejmie 89 km mocno obciążonej dziś trasie Łódź – Warszawa. Autostrada powstała przed Euro 2012 i wybudowano ją w przekroju 2x2 z pozostawioną rezerwą w pasie rozdziału. Efektem planowanej rozbudowy, której projektowanie właśnie rusza, mają być trzy pasy ruchu pomiędzy Łodzią Północ a Pruszkowem oraz 4 pasy na odcinku od Pruszkowa do Konotopy.

Wykonawca projektu ma zaproponować m.in. sposób wykorzystania energii odnawialnej na potrzeby zasilania infrastruktury autostradowej na tym odcinku. Wiadomo, że autostrada w centrum kraju będzie rozbudowywana pod ruchem. Do tej pory GDDKiA nie realizowała takich inwestycji (A2 była poszerzana na odcinku obwodnicy Poznania, ale tam inwestycja była realizowana na zlecenie koncesjonariusza - Autostrady Wielkopolskiej). Krajowy inwestor zastrzega jednak, że przez cały czas trwania budowy dostępne będą dwa pasy ruchu w każdym kierunku. 

Ogłoszenie przetargu poprzedzone było długimi konsultacjami z rynkiem. Z tego też powodu – jak podawał inwestor, za sugestią rynku – inwestycja jest realizowana w trybie tradycyjnym, tj. oddzielnie projekt, oddzielnie roboty budowlane.

Poszerzenie A2 jest konieczne z uwagi na duży ruch między dwiema aglomeracjami - jak szacuje GDDKiA dobowo to od 50 do nawet 100 tys. pojazdów. Przy dwóch pasach ruchu każde zdarzenie drogowe powoduje korki, ale dodatkową motywacją ma być także budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla którego A2 będzie ważną drogą dojazdową.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Drogi i autostrady

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Redakcja 21 listopada 2023

Opolskie. MOP-y przy A4 już po rozbudowie

Drogi i autostrady

Małopolska. MOP-y przy A4 szukają dzierżawców

Drogi i autostrady

Rusza naprawa A1. Częstochowa utknie w korkach?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Drogi i autostrady

Zielone światło dla poszerzenia A4 Kraków – Tarnów

Redakcja 21 listopada 2023

Opolskie. MOP-y przy A4 już po rozbudowie

Drogi i autostrady

Małopolska. MOP-y przy A4 szukają dzierżawców

Drogi i autostrady

Rusza naprawa A1. Częstochowa utknie w korkach?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5