Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wybrany wykonawca nie chce budować S1 Pyrzowice – Podwarpie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wybrany wykonawca nie chce budować S1 Pyrzowice – Podwarpie
fot. GDDKiA
Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion odmówiło podpisania umowy na budowę drugiego pasa na drodze S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami. Powodem ma być zmiana uwarunkowań rynkowych związanych ze wzrostem czynników cenotwórczych, w tym również z dostępnością podwykonawców.

Nazwa inwestycji to „Budowa Drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I węzeł „Pyrzowice” – węzeł „Lotnisko”). Przedmiotem zamówienia jest budowa drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie wraz z budową obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni, urządzeń ochrony środowiska, urządzeń związanych z drogą oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej. Odcinek ten liczy 9,722 km.

Sytuacja dotycząca tej drogi była zastanawiająca od momentu otwarcia ofert. Koszty propozycji złożonych przez firmy mieściły się w granicach od 76 mln zł do 117 mln zł przy budżecie inwestora równym 161,255 mln zł. Następnie 11 z 16 oferentów zostało odrzuconych, a kolejnych pięciu ocenionych zgodnie z kryteriami: cena (90%), termin realizacji (5%) i okres gwarancji (5%). Ostatecznie za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum firm, które podało najniższą cenę, czyli 76,8 mln zł (47,6% budżetu inwestora).

Wyświetl większą mapę

Jak podaje katowicka GDDKiA – przepisy umożliwiają sytuację, w której kiedy wybrany wykonawca odmawia podpisania umowy można wybrać inną propozycję z listy ofert. – Taki scenariusz jest obecnie najbardziej prawdopodobny – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Marek Prusak rzecznik śląskiego oddziału Generalnej Dyrekcji.

W takiej sytuacji potencjalnymi wykonawcami są: Skanska (86,057 mln zł), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (87,510 mln zł), Budimex (97,056 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (104,444 mln zł).

Zgodnie z kryteriami największe szanse ma Skanska. Jednak pozostaje pytanie czy sytuacja się nie powtórzy. Od otwarcia ofert minęło już ponad 7 miesięcy. Może to oznaczać, że również pozostałe oferty mogą być nieaktualne. W tej sytuacji konieczne byłoby rozpisanie nowego przetargu.

Zarządca drogi w tej sytuacji powinien działać szybko szczególnie z uwagi na to, że droga jest jedną z niebezpieczniejszych w regionie. Jest to najkrótsza tras z aglomeracji na lotnisko. Dochodzi tu do tragicznych wypadków, bo droga szybkiego ruchu nagle zwęża się do jednego pasa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5