Zabezpieczyliśmy w sumie 90 prześwitów na obiektach inżynierskich w ciągu dróg krajowych na Podkarpaciu - informuje miejscowy oddział GDDKiA.
Jak dodaje zarządca infrastruktury, zgodnie z obowiązującymi przepisami na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. GDDKiA dodatkowo wykonuje z siatki stalowej zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.
- Siatki zabezpieczające zamontowaliśmy na wszystkich obiektach inżynierskich w ciągu autostrady A4 (67 szt.), drogi ekspresowej S19 (11 szt.) oraz na DK97 (4 szt.), DK77 (1 szt.), DK94 (6 szt.) i DK9 (1 szt.). Dodatkowo każdy obiekt oznaczony jest tabliczką ostrzegającą przed ryzykiem upadku z wysokości - podała GDDKiA.
Podobne działania
przeprowadziły również inne oddziały Generalnej Dyrekcji. Jak
wyliczał serwis prawo.pl, w ostatnich latach doszło do kilku śmiertelnych wypadków po upadku przez szczeliny, m. in. na wiadukcie na autostradzie A1 w miejscowości Grabkowo w powiecie włocławskim, a także na obwodnicy Lublina - zginęła wówczas 33 letnia kobieta kierująca TIR-em, która była świadkiem wypadku drogowego i ruszyła na pomoc ale w nocy nie zauważyła prześwitu. W podobny sposób zginął kierowca z Jaworzna w 2018 roku.