Rynek Infrastruktury
Obecnie obiekt jest zamknięty dla samochodów. Stara konstrukcja odmówiła posłuszeństwa latem 2013 roku, a jej stan zgodnie ze specjalistycznymi ekspertyzami kwalifikuje wiadukt do rozbiórki. Dla mieszkańców jest to ważne połączenie, więc niezwłocznie zlecono przygotowanie projektu nowego obiektu.
Nowym wiaduktem najwcześniej kierowcy przejada w 2016 roku. Obiekt będzie odtwarzany, więc nie pojawią się znaczące zmiany w jego wyglądzie. Jeżeli chodzi o konstrukcję nośną, powstanie ona w oparciu o nowocześniejsze rozwiązania niż dotychczasowe.
Zamawiający przewiduje, że konstrukcja będzie wykonana ze sprężanego żelbetu. Projektant podczas opracowywania wstępnej koncepcji powinien przygotować trzy warianty rozwiązań. Docelowo oczekuje się od niego przygotowania projektu wykonawczego i zezwoleń administracyjnych, które umożliwią realizację zadania.
– Do 2015 roku powinien powstać projekt. Wtedy będzie można ogłosić przetarg na prace budowlane. Jeśli to nastąpi w 2016 roku można by kończyć realizację. Wiele zależy od szczegółów, które zostaną wypracowane w trakcie powstawania projektu. One też przesądzą o ostatecznych kosztach nowego obiektu – mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.