Spółka Wrocławskie Inwestycje podpisała umowę z konsorcjum, którego liderem jest firma Banimex, na budowę Alei Wielkiej Wyspy. Trasa jest wprawdzie niedługa, ale zawiera dwa znaczące obiekty mostowe. Wartość kontraktu to ponad 200 mln zł.
Przedsięwzięcie dotyczy budowy 3,5-kilometrowego odcinka trasy, który leży we wschodniej części Wrocławia. W jego ciągu powstaną dwa mosty. Pierwszy będzie przebiegał nad rzeką Odrą i będzie liczył 700 metrów, a drugi, nad Oławą i będzie miał długość 350 metrów.
Realizacja projektu jest niezwykle ważna dla miasta. Można powiedzieć, że będzie ona kolejnym elementem małej obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 94. – Cieszę się, że w tym trudnych inwestycyjnie czasach udało się podpisać umowę na budowę tak ważnej drogi. Dojście do tego nie było łatwe. Procedury związane z inwestycją trwały kilka lat i otarły się o Naczelny Sąd Administracyjny, ale w końcu dotarliśmy do tego ważnego momentu. Teraz trzymamy kciuki za realizację kontraktu – mówił Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie trasą jednojezdniową z obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Łącznie 3,5 km nowej drogi połączy ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza, krzyżując się również z ulicami Olszewskiego i Dembowskiego.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud. Całkowita wartość podpisanej umowy to 234,326 mln zł. Prace rozpoczną się od stworzenia projektu i uzyskania pozwoleń. Wykonawca ma na to 9 miesięcy. Później rozpoczną się prace ziemne, bo do przełożenia będą sieci wodociągowe, gazowe i wszystkie inne. Właściwy etap rozpocznie się od budowy obiektów inżynieryjnych, bo prace przy nich pochłaniają najwięcej czasu. Łącznie budowa ma trwać 26 miesięcy, co oznacza, że kierowcy po nowej drodze pojadą w 2022 roku.
Źródło: biprogeo.wroc.pl
Aleja Wielkiej Wyspy ma przede wszystkim odciążyć komunikacyjnie Biskupin. Powstaje połączenie z południem Wrocławia. Przez aleję zostanie wytyczona linia autobusowa. Dzięki inwestycji łatwiejsza będzie również obsługa atrakcji turystycznych w tym rejonie, takich jak Hala Stulecia czy Ogród Zoologiczny. Budowa drogi finansowana jest z budżetu miasta.