Rynek Infrastruktury
Synoptycy zapowiadają ocieplenie po weekendzie, jeśli prognoza się sprawdzi w przyszłym tygodniu będzie można ukończyć definitywnie prace i przeprowadzić odbiory techniczne. Generalnym wykonawcą praca jest Heilit+Woerner. Koszt inwestycji obejmującej budowę, utrzymanie przez 3 lata i demontaż mostu wraz z drogami dojazdowymi wynosi blisko 2,15 mln zł.
Most Widawski wymagał renowacji, ograniczenia tonażowe nakazała ostatnia ekspertyza techniczna obiektu. Skutkiem ich wprowadzenia było zamknięcie mostu dla pojazdów ciężarowych, dla których alternatywą nie jest AOW ponieważ zjazd na nią znajduje się dopiero za mostem znajdującym się na trasie drogi krajowej nr 5.
Wiadomym jest, że most w ramach budowy Wrocławskiego Węzła Wodnego przejdzie modernizację do końca 2015 roku, do tego czasu jednak winien być przejezdny dla ruchu tranzytowego. Uniemożliwia to jednak wynik ekspertyzy, który zaleca ograniczenie tonażu do wartości eliminującej praktycznie ruch ciężarowy.
Właśnie z tego powodu podjęto decyzję o budowie przeprawy tymczasowej. Do zadań wykonawcy należy budowa drogi dojazdowej do tymczasowego obiektu inżynierskiego, w tym wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, dostawa i montaż konstrukcji tymczasowej mostu drogowego 2-jezdniowego o szerokości całkowitej przeprawy ok. 10,00 m, wykonanie poszerzenia podpór – przyczółków istniejących po obiekcie inżynierskim dla wąskotorówki (stary most kolejowy).
Ponadto wykonawca musi wykonać wzmocnienia nabrzeża, utrzymać w całości objazd do czasu rozpoczęcia przebudowy istniejącego mostu Widawskiego w ciągu ul. Sułowskiej – droga krajowa nr 5, tj. konserwacji tymczasowej konstrukcji mostu w sposób zapewniający bezpieczną eksploatację przez okres 3 lat, zdemontować konstrukcję tymczasową mostu drogowego 2-jezdniowego wraz z likwidacją dróg dojazdowych.