Rynek Infrastruktury
Przetarg miał być ogłoszony już dwa lata temu, jednak postanowiono zmienić jego zakres i wartość. Początkowo, koszt wykonania obiektu szacowano na 560 mln zł. Most miał powstać jako dwupasmowa obwodnica, jednak ponowne analizy ruchu wykazały, że wystarczy jednopasmowa droga gminna. – Szacujemy, że inwestycja potanieje o około 30 procent – mówi „Pulsowi Biznesu’ Anna Badeńska z wrocławskiego ratusza.
Przeprawy, które powstaną w formule partnerstwa publiczno-prywatnego znajdą się na Odrze i Oławie. Mimo zmniejszenia zakresu inwestycji, zainteresowanie partnerów prywatnych nie powinno spaść. – Już w trakcie badań rynku zgłosiło się ponad 20 firm wykonawczych, w tym wiele zagranicznych i instytucji finansowych, dlatego spodziewamy się wysokiego zainteresowania inwestycją – wyjaśnia „Pulsowi Biznesu” Agnieszka Badeńska.
Jako wynagrodzenie dla partnera prywatnego przyjęto opłatę za dostępność, która będzie uiszczana przez 30 lat. Będzie on odpowiadał za utrzymanie standardu drogi, a w przypadku zaniedbań, partner publiczny będzie mógł zmniejszyć wypłacane wynagrodzenie.