Rynek Infrastruktury
Tymczasowa przeprawa będzie musiała zostać wybudowana w takiej technologii, która pozwoli maksymalnie ograniczyć jej koszty. Wybrany wykonawca zbuduje również fragment drogi prowadzącej do konstrukcji.
W związku z planowaną inwestycją pojawił się jednak problem, którym było pozyskanie kilku milionów złotych na kompleksowy remont mostu. Sprawę finansów częściowo rozwiązano. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach większego zadania, którym jest przebudowa Wrocławskiego Węzła Wodnego.
Drugi problem stanowiło zorganizowanie objazdów. Zarządcy dróg nie zgodzili się, by ciężarówki z Trzebnicy skierować na Oleśnicę i dalej drogę S8. Remont nie mógłby być też prowadzony przy ruchu samochodów ciężarowych o masie powyżej 30 ton. Z tego powodu zdecydowano o wyłonieniu wykonawcy tymczasowej przeprawy.
Wstępne kalkulacje wskazują, że budowa tymczasowej przeprawy pochłonie od 500 tys. zł do 1 mln zł. W ramach tej kwoty wykonawca będzie musiał także wybudować fragment drogi dojazdowej od obecnej drogi krajowej nr 5 do nowego mostu.
Prace remontowe na moście Widawskim potrwają prawdopodobnie od 2013 do 2014 roku. Most tymczasowy być może będzie wyglądał podobnie, jak tymczasowa przeprawa zastosowana podczas remontu mostu Szczytnickiego.