Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłasza przetarg na przedłużenie ul. Racławickiej. Jest to trzeci etap budowy tej drogi. Jednym z zadań, które zostały w nim przewidziane, jest budowa mostu przez Ślęzę. Jak podaje portal „Gazeta Wrocławska” – ta inwestycja oznacza pojawienie się alternatywy dla ulic Grabiszyńskiej i Karkonoskiej.
Miasto stu mostów otrzyma kolejną przeprawęW ramach tej inwestycji powstanie połączenie al. Piastów z ul. Racławicką, a na to od dawna czekają m. in. mieszkańcy Oporowa. Dziś, te ulice leżą symetrycznie po obu stronach rzeki. Po zakończeniu inwestycji mają zostać połączone za pomocą odcinka drogi oraz przeprawy przez Ślęzę. Powstanie także przedłużenie ul. Racławickiej z wlotami dróg bocznych.
Zadanie obejmuje nie tylko budowę nowej drogi wraz z mostem w jej ciągu. Wykonawca będzie musiał się także zająć projektem oraz uzyskaniem odpowiednich pozwoleń. W ramach inwestycji powstaną także nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa.
Przy ocenie ofert zamawiający będzie brał pod uwagę w 90% cenę jaką poda potencjalny wykonawca, 5% okres gwarancji dla drogi i 5% okres gwarancji dla mostu. Termin składania wniosków w przetargu mija 18 listopada br. Budowa ma się rozpocząć na początku 2016 roku, a jej zakończenie jest przewidywana na końcówkę przyszłego roku.
Mieszkańcy nie chcą tranzytu– Powstanie mostu będzie miało dla mieszkańców osiedla oczywiste korzyści, bo będzie dodatkowa nitka komunikacyjna. Ale nie zamierzamy doprowadzić do sytuacji, w której tranzyt będzie dla nich dokuczliwy – mówi Sebastian Lorenc, radny miejski, a zarazem szef rady osiedla Oporów.
Most ma być przeznaczony głównie do ruchu lokalnego. Aby nie sprowadzić na niego ciężarówek będzie miał on tylko po jednym pasie w każdym kierunku. Przewidziane są też inne rozwiązania tego problemu. – Na przykład ograniczenie prędkości. Należy ograniczyć tonaż dla samochodów powyżej 3,5 t z wyłączeniem np. śmieciarek. Można też powiesić tzw. szykany, czyli belki, pod którymi przejedzie śmieciarka czy autobus, ale tir już nie. Pod uwagę można brać instalację progów spowalniających. Być może uda się też sprawić, by wszystkie skrzyżowania w obrębie al. Piastów stały się równorzędne – wyjaśnia Sebastian Lorenc.
Cały tekst