Rynek Infrastruktury
Pomiędzy A4 i trasą na Poznań wybudowano już Autostradową Obwodnicę Wrocławia. Za kilka lat te drogi połączy Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej. Nowa trasa będzie miała za zadanie ułatwić komunikację w aglomeracji.
OAW ma ułatwić również przejazd między Brzegiem Dolnym, a Kątami Wrocławskimi. Mimo tego, że miejscowości są położone w linii prostej blisko siebie, to aby do nich dojechać, trzeba jechać trasą okrężną przez Wrocław. Dzięki nowej drodze sytuacja ulegnie poprawie, a pobliskie gminy i powiaty będą mogły rozwijać się gospodarczo.
Trasa będzie przebiegać od dwóch zjazdów z A4 w Kostomłotach i Kątach Wrocławskich, połączy się następnie z przyszłą drogą S5 na węźle Żmigród lub Trzebnica. Będzie ona zachodnim odpowiednikiem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Trwa już budowa pierwszego odcinka trasy w Brzegu Dolnym, gdzie powstaje most na Odrze. Zaplanowane są już warianty przebiegu pozostałych odcinków i prowadzone są konsultacje społeczne. – Jak dotąd nikt nie zgłosił sprzeciwu wobec tej inwestycji – mówi „Gazecie Wyborczej” Jarosław Broda z firmy Bigprogeo Projekt wytyczającej trasę OAW.
Obwodnica będzie posiadać jedną jezdnię o dwóch pasach. Według projektanta ruch na trasie nie będzie bardzo natężony, wobec czego szersza trasa jest zbędna.
Po skończeniu przygotowywania dokumentacji Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zwiększy swoje szanse na dofinansowanie budowy OAW ze środków unijnych z puli na lata 2014-2020.