Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wpływy z systemu viaTOLL niższe od zakładanych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Puls Biznesu/RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wpływy z systemu viaTOLL niższe od zakładanych?
fot. viatoll.pl
Okazuje się, że prognozy rządu dotyczące wpływów z systemu viaTOLL były zbyt optymistyczne. Do listopada 2018 roku wpływy osiągną poziom około 11,4 mld zł, co jest kwotą o około połowę niższą od zakładanej w 2011 roku – informuje „Puls Biznesu”.

Wpływy zmaleją?

Zanim podpisano umowę z firmą Kapsch, która jest operatorem systemu viaTOLL, rząd wskazał w projekcie rozporządzenia dotyczącego drogowych opłat, że wpływy wyniosą 19,5 mld zł. Następnie kwotę zweryfikowano i zaplanowano 14,2 mld zł wpływów z opłat pobieranych od ciężarówek i 9,4 mld zł od samochodów osobowych.

Oznacza to, że państwo zarobiłoby na poborze opłat około 23,6 mld zł. Sam Kapsch przedstawił jednak ostrożniejsze prognozy, szacując, że wpływy mogą sięgnąć około 10 mld zł. Ta niska kwota wynika z faktu powolnego przyłączania do systemu nowych odcinków dróg.

Wina rządu?

Do tej pory systemem objęto 45% odcinków dróg, jakie zaplanowano do niego włączyć w 2011 roku. Słabe tempo nie będzie sprzyjało osiągnięciu planu sprzed kilku lat. Sytuacji nie poprawia też oddawanie do użytku nowych dróg, co dzieje się często z dużym poślizgiem.

Za mniejsze wpływy odpowiada też obniżenie stawki opłat za przejazd drogami płatnymi dla pojazdów osobowych. Na państwowych trasach obniżono je z 20 gr za 1 km do 10 gr za 1 km. Ponadto, postanowiono nie uruchamiać już wybudowanych bramek w oczekiwaniu na nowy system poboru opłat.

Zdaniem Marka Cywińskiego, dyrektora generalnego Kapsch Telematic Services, należałoby wprowadzić powszechny system elektronicznych opłat za autostrady dla samochodów osobowych. Powoduje to, że rząd traci rocznie około 300 mln zł z tytułu ewentualnych opłat.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5