Partner serwisu
Drogi i autostrady

Włochy przedstawiły Krajowy Plan Odbudowy wart 221 mld euro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Reuters

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Włochy przedstawiły Krajowy Plan Odbudowy wart 221 mld euro
fot. Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, Christopher Down
Włoski premier Mario Darghi przedstawił w parlamencie szczegóły dotyczące Krajowego Planu Odbudowy. Włochy planują działania podzielone na sześć bloków, w tym transformację ekologiczną, infrastrukturę i reformy administracyjne. Włochy będą miały do dyspozycji 221 mld euro. W planach jest między innymi budowa kolei dużych prędkości.

Włochy, podobnie jak wszystkie państwa członkowskie UE są zobowiązane do przedstawienia Krajowych Planów Odbudowy, czyli dokumentu stanowiącego zarys planów działań, inwestycji i reform, które zamierzają realizować przy korzystaniu ze środków z funduszu ,,Next Generation EU”. Cały fundusz odbudowy wart jest 750 mld euro. Ostateczna wersja planów musi zostać dostarczona KE do końca kwietnia br.

Jak poinformował niedawno premier Włoch Mario Draghi, dla kraju będzie to największy wysiłek modernizacyjny dla kraju od czasu II wojny światowej. Do Włoch z unijnego funduszu Odbudowy trafi 191,1 mld euro. Będą to pieniądze w ramach bezzwrotnych grantów i niskoprocentowych pożyczek z unijnego Instrumentu Odbudowy i Zwiększania Odporności; Recovery and Resilience Facility; RFF. Włoski rząd postanowił przeznaczyć dalsze 30,6 mld euro na sfinansowanie uzupełniającego planu krajowego. Składa się to na kwotę ponad 221 mld euro. Dodatkowo, premier Darghi ogłosił, że do 2032 r. wyasygnowane zostaną jeszcze 26 mld euro na konkretne inwestycje.

Włoski KPO podzielono na sześć bloków, tzw. misji. Wśród nich znajdują się inwestycje w digitalizację i innowację, a także w transformację ekologiczną, infrastrukturę, oświatę, integrację społeczną i zdrowie. Na modernizację infrastruktury przeznaczonych zostanie 31,4 mld euro.

Wśród konkretnych planów znalazła się budowa kolei dużych prędkości na trasach Mediolan – Wenecja oraz Salerno – Reggio Calabria.

Jak zapewnia rząd, dzięki inwestycjom i reformom strukturalnych, które przewidziano w KPO, PKP Włoch do 2026 r. będzie o 3,6 pkt. proc. wyższy, niż gdyby takiego planu nie wdrożono. Podstawowym warunkiem warunkiem otrzymania środków będzie zaprojektowanie restrukturyzacji co najmniej czterech dużych obszarów, m. in. wymiaru sprawiedliwości.

Dotychczas Bruksela zgłaszała zastrzeżenia wynikające z braku szczegółów planowanych reform strukturalnych w takich obszarach jak administracja publiczna, wymiar sprawiedliwości, czy system podatkowy. 26 kwietnia premier Włoch Mario Draghi przedstawił informacje na temat KPO w Senacie, a w piątek 30 kwietnia br. ma wysłać dokumentację do Komisji Europejskiej.

Polska również stara się o skorzystanie z unijnego Funduszu Odbudowy. Z jego puli w ramach przygotowanego KPO Polska będzie miała do dyspozycji około 58 mld euro.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 18 sierpnia 2022

Rada UE zaakceptowała KPO

Drogi i autostrady

Rada UE zaakceptowała KPO

simetra 18 czerwca 2022

Media: KE zaakceptuje polski KPO, ale pieniądze jeszcze niepewne

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Grzegorz Rekiel 27 sierpnia 2023

Ministerstwo publikuje nabory na KPO; kto się nabierze?

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Drogi i autostrady

PFR prefinansuje KPO. Jest umowa, szczegółów brak

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 18 sierpnia 2022

Rada UE zaakceptowała KPO

Drogi i autostrady

Rada UE zaakceptowała KPO

simetra 18 czerwca 2022

Media: KE zaakceptuje polski KPO, ale pieniądze jeszcze niepewne

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5