Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Wielu chętnych domknąć drogowy pierścień wokół Wrocławia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
02-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wielu chętnych domknąć drogowy pierścień wokół Wrocławia
Mapa - dokumentacja przetargowa
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu prowadzi przetarg na budowę nowej drogi wojewódzkiej 372 od węzła A4 Bielany Wrocławskie do Wrocławia. Droga będzie nowym połączeniem komunikacyjnym miejscowości leżącymi na południowych obrzeżach stolicy regionu. Zaplanowano powstanie prawie 4-kilometrowego traktu. Na zamówienie przygotowano 214 mln zł. Wiele firm jest chętnych zdobyć ten kontrakt.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu prowadzi poszukiwania dla realizacji projektu budowy drogi wojewódzkiej od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa) od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska). Powstać ma łącznie 3,67 km nowej drogi.

Zamawiający przygotował 214 mln zł. Mimo bardzo dużego zainteresowania przetargiem – wystartowało piętnaście firm – żaden oferent nie zmieścił się w budżecie. Najtańszą ofertę złożyła Skanska (264 mln zł), a kolejno swoje oferty złożyli Budimex (275 mln zł), Motostal Warszawa (282 mln zł), Mota-Engil Central Europe (295 mln zł), konsorcjum Polbud-Pomorze i Track Tec Construction (308 mln zł), konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (309 mln zł), Trakcja (312 mln zł), Nowak-Mosty (323 mln zł), NDI (338 mln zł), PORR (340 mln zł), konsorcjum Bickhardt Bau Polska i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI (343 mln zł), Primost Południe (454 mln zł), Pro-Tra Building (356 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (362 mln zł) oraz Strabag (381 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza wyłącznie ceny.

Zaplanowany do budowy odcinek drogi wojewódzkiej stanowi ostatni odcinek całego ciągu komunikacyjnego Bielany – Łany – Długołęka, który wraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8, łącznikiem Długołęka DK98, niespełna 3-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 i fragmentem al. Karkonoskiej, stworzy zamknięty pierścień okalający Wrocław. Ponadto nowe połączenie, które nazywane jest łącznikiem aglomeracyjnym A4-S8, zapewni powiązanie regionalnej sieci dróg z krajowymi i międzynarodowym układem transportowym.

Droga wojewódzka przebiegać będzie na odcinku od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) km 0+000 do skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego km 3+672. Szczegółowa lokalizacja przebiegu planowanej drogi ma początek w rejonie węzła A4 Bielany Wrocławskie - ul. Karkonoska we Wrocławiu. Projektowany odcinek drogi rozpoczyna się po wschodniej stronie ul. Karkonoskiej od ronda położonego na ul. Francuskiej, naprzeciwko Parku Handlowego Auchan Bielany. Wpięcie planowanej drogi wojewódzkiej w istniejący układ komunikacyjny następuje poprzez budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Francuskiej i ul. Szwedzkiej w pobliżu Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Bielany”. Do rzeki Ślęzy biegnie przez teren ogródków działkowych, teren kolejowy i pola uprawne. Po przekroczeniu mostem rzeki Ślęzy częściowo biegnie przez obszar zadrzewień przy Torze Wyścigów Konnych „Partynice", a następnie wykorzystując rezerwę terenu przecina tereny zabudowane m. Wysoka w gminie Kobierzyce drogą usytuowaną na nasypach zbrojonych omijając też nowo wybudowany kompleks szkolno-przedszkolny, przecina ul. Tadeusza Kutrzeby już w poziomie terenu, następnie ogródki działkowe i łączy się z rondem przy ul. Grota – Roweckiego.

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 372 zaprojektowano jako drogę klasy G o przekroju dwujezdniowym i jednojezdniowym. Na odcinku od km 0+000 do km ok. 2+776 przewiduje się budowę drogi dla przekroju dwujezdniowego. Na odcinku od km ok. 2+776 do km ok. 3+558 drogę zaprojektowano o przekroju jednojezdniowym z rezerwą terenową na drugą jezdnię, jako rozwiązanie docelowe. Ostatni odcinek od km ok 3+558 do końca opracowania (km ok. 3+624) również zaprojektowano w układzie dwujezdniowym. Dla każdej jezdni wyznaczono po dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m. Ponadto zaprojektowano wewnętrzne i zewnętrzne opaski o szerokości 0,5 m. Minimalna szerokość poboczy wyniesie 1,5 m.

W ramach budowy DW 372 przewidywana jest budowa jednostronnej ścieżki pieszo-rowerowej oddzielonej od jezdni pasem zieleni. Zaplanowano również budowę oraz przebudowę ścieżek rowerowych wraz z chodnikami w miejscach włączenia nowej drogi w istniejący układ drogowy w rejonie ulicy: Szwedzkiej, Niebieskiej, Działkowej, Radosnej oraz Kutrzeby. Inwestycja obejmuje ponadto budowę/rozbudowę 16 skrzyżowań. Powstać ma również wiadukt nad linią kolejową nr 285 w km ok. 0+306 wraz z murami oporowymi, most nad rzeką Ślęzą w km ok. 0+882, a także dwa mury oporowe.

Na realizację zadania przewidziano 30 miesięcy. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Nowy fragment Zakopianki oddany do użytku!

Drogi i autostrady

Nowy fragment Zakopianki oddany do użytku!

Mikołaj Kobryński 30 sierpnia 2024

Lubelskie. Będzie remont DW-853

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont DW-853

Grzegorz Rekiel 30 sierpnia 2024

Olsztyn z ofertami na budowę nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn z ofertami na budowę nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2024

Lubelskie. Będzie remont odcinka drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Nowy fragment Zakopianki oddany do użytku!

Drogi i autostrady

Nowy fragment Zakopianki oddany do użytku!

Mikołaj Kobryński 30 sierpnia 2024

Lubelskie. Będzie remont DW-853

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont DW-853

Grzegorz Rekiel 30 sierpnia 2024

Olsztyn z ofertami na budowę nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn z ofertami na budowę nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2024

Lubelskie. Będzie remont odcinka drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5