Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wielkopolskie. Jest decyzja ws. wjazdu ciągników na obwodnicę w ciągu DK-36

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

GR

Data publikacji:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wielkopolskie. Jest decyzja ws. wjazdu ciągników na obwodnicę w ciągu DK-36
Fot. Google Maps
Zakaz wjazdu ciągników na obwodnicę Rawicza nie zostanie zniesiony – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo kierowców.

Obwodnica Rawicza w ciągu drogi krajowej numer 36 została oddana w 2013 roku. Dziennikarze portalu Rawicz24 tłumaczą, że przez pierwsze lata kierowcy ciągników mieli zakaz wjazdu na trasę. – Zmiany nastąpiły w marcu 2018 roku, kiedy ruszył remont linii kolejowej łączącej Poznań z Wrocławiem, a przejazd między Rawiczem a Masłowem został zamknięty. Prace trwały ponad trzy lata, a kierowcy ciągników mogli jeździć obwodnicą do końca 2021 roku – czytamy.

Rok temu został przywrócony zakaz poruszania się ciągników po obwodnicy Rawicza, co jest problematyczne dla wielu rolników z Wielkopolski, którzy mają pola w pobliskim województwie dolnośląskim.

Lokalny portal rawicznaszemiasto.pl poinformował niedawno, że burmistrzowie Rawicza i pobliskiej Miejskiej Górki w imieniu rolników ze wsi Sarnówka i Żołędnica zwrócili się do wicepremiera Henryka Kowalczyka z apelem o zniesienie zakazu poruszania się ciągników na obwodnicy Rawicza. Do wniosku rolników i samorządowców przyłączył się poseł Andrzej Grzyb, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.

Resort nie przychylił się do apelu

Chodzi m.in. o bezpieczeństwo. Rafał Weber, sekretarz stanu w MI zauważył, że „na obwodnicy Rawicza w okresie czasowego dopuszczenia ruchu pojazdów rolniczych było ponad dwa razy więcej wypadków w stosunku do okresu, w którym zakaz ich poruszania się obowiązywał”, choć same pojazdy rolnicze nie brały udziału w wypadkach.

Weber nie poparł jednak tej obserwacji statystykami. Zaznaczył jedynie, że z „dostępnych danych dotyczących kolizji z lat 2020-2021 wynika, że w tym okresie doszło do 12 kolizji, w tym jednej z bezpośrednim udziałem ciągnika”.

Urzędnik przypomniał, że na obwodnicy Rawicza dopuszczalna prędkość wynosi 90 km/h, a zatem jest duża różnica w szybkości, z jaką poruszają się auta osobowe oraz ciągniki. – Różnica prędkości stwarza niebezpieczeństwo wypadku lub kolizji. Nie obserwuje się jej na ulicach przebiegających przez Rawicz, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h – wyjaśnił.

Weber zaznaczył, ze rozwiązania zastosowane w Rawiczu w ciągu byłej DK 36 umożliwiają przejazd ciągników. – Wybudowane ronda mają wyspy przejazdowe, zapewniające przejazd m.in. takim pojazdom – podkreślił.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5