Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 263 w mieście Ślesin we wschodniej części Wielkopolski rozpocznie się jeszcze w tym roku. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na realizację inwestycji, która powinna zostać zrealizowana do 2026 roku. Jej częścią będzie budowa nowego mostu nad Kanałem Ślesińskim.
Droga wojewódzka nr 263 przebiega przez obszar Wielkopolski Wschodniej, łącząc Słupcę oraz Dąbie. W rejonie Konina trasa przebiega przez Ślesin, liczące 3 tys. miasto, przez które przepływa Kanał Ślesiński na odcinku łączącym Jezioro Ślesińskie z Jeziorem Mikorzyńskim. Przetarg na rozbudowę 350-metrowego odcinka DW nr 263 w obrębie mostu nad Kanałem Ślesińskim ogłosił Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Główną częścią zamówienia będzie zastąpienie wysłużonego istniejącego mostu nową konstrukcją.
Jak wskazuje WZDW, oprócz rozbiórki starego mostu i budowy nowego zrealizowane zostaną: budowa tymczasowej kładki dla pieszych, przebudowa sieci telekomunikacyjnej i oświetlenia drogowego oraz budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej. Na nowym moście oprócz jezdni znajdzie się również chodnik i droga rowerowa. Istniejąca 54-metrowa przeprawa ma już ponad 70 lat – powstała w roku 1950. Nowy most będzie nieco dłuższy – ma mieć 63 metry długości.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający będzie również brał pod uwagę okresy udzielonej rękojmi: na obiekty mostowe (maksymalnie 20% punktów) oraz na roboty pozostałe (kolejnych 20% punktów). Minimalny okres rękojmi w obu przypadkach wyniesie 5 lat i jako taki stanowi warunek ważności oferty, a nie podstawę do przyznania dodatkowych punktów. W przypadku wydłużenia go o rok przyznanych będzie 10% punktów, natomiast maksymalnych 20% punktów będzie mogło zostać przyznanych w przypadku zaoferowania 7-letniego okresu rękojmi.
Przetarg dotyczy wyłącznie realizacji prac budowlanych – dokumentacja projektowa została przygotowana wcześniej w ramach odrębnego zamówienia. Realizację inwestycji przewidziano na lata 2024-2026. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Etap prac budowlanych będzie wiązał się ze znacznymi utrudnieniami dla kierowców. Pojazdy o masie do 2,5 ton będą musiały pojechać drogą krajową nr 25 w kierunku południowym, przekraczając Kanał Ślesiński pomiędzy Jeziorem Wąsoskim a Jeziorem Pątnowskim w Łężynie w północnej części Konina. Objazd dla pojazdów przekraczających wskazaną masę będzie jeszcze dłuższy – w tym przypadku trzeba będzie dojechać DK nr 25 do głównej części Konina, przemierzając osiedla mieszkaniowe i odbijając na drogę wojewódzką nr 266, by dotrzeć do obwodnicy Sompolna, na której łączy się ona z DW nr 263.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.