Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 431 na odcinku Mosina – Dymaczewo Nowe. Odcinek stanowi część połączenia liczącej blisko 14 tys. mieszkańców Mosiny z drogą ekspresową S5.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 431 łączący Mosinę i Dymaczewo Nowe przebiega na południowych obrzeżach Wielkopolskiego Parku Narodowego przez miejscowości Dymaczewo Stare i Krosinko. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich szuka wykonawcy dokumentacji projektowej dla rozbudowy tego odcinka w podziale na trzy zadania. Pierwsze z nich obejmować będzie odcinek Dymaczewo Stare – Krosinko, drugie Krosinko – Mosina, natomiast trzecie przebieg na terenie miasta Mosina.
Zakres dokumentacji projektowej będzie obejmował odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 306 w Dymaczewie Nowym do skrzyżowania z ulicą Budzyńską w Mosinie. Łączna długość odcinka objętego opracowaniem wyniesie zatem niespełna 6,5 kilometra. Jak wskazuje zamawiający, w ramach opracowania przygotowane mają zostać dwa warianty rozwiązań projektowych z uwzględnieniem zastąpienia istniejącego skrzyżowania czterowlotowego w Dymaczewie Nowym skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Wobec powyższego wykonawca będzie musiał zaprojektować również rozbudowę fragmentu drogi wojewódzkiej nr 306 w tej miejscowości na 400-metrowym odcinku wraz z korektą przebiegu. Po rozbudowie odcinek ma spełniać wymogi właściwe drodze klasy G, a tym samym zapewnić zdolność do przenoszenia obciążeń na poziomie 115 kN na oś. W tym celu wzmocniona zostanie konstrukcja jezdni. Szerokość pasa ruchu wyniesie 3,5 metra. Powstanie także droga rowerowa z nawierzchnią bitumiczną i ciąg pieszo-rowerowy.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający będzie także brał pod uwagę kryterium jakościowe w postaci okresu udzielonej rękojmi. Minimalny okres wynosi 5 lat. Do 20% punktów przyznanych zostanie za wydłużenie tego okresu o maksymalnie 2 lata. Kolejnym kryterium jakościowym w przetargu jest “wartość techniczna”, poprzez którą zamawiający rozumie załączenie wykazu problemów i zagrożeń z propozycjami rozwiązań problemów – również w tym przypadku potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 20% punktów.