Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wielkopolska. Pierwszy etap projektowania S11 zakończony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Poznań

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wielkopolska. Pierwszy etap projektowania S11 zakończony
fot. Patryk Korzeniecki, commons.wikimedia.org, CC
W tym miesiącu zakończył się pierwszy etap prac projektowych dotyczących przyszłej S11 w województwie wielkopolskim. Dla pięciu odcinków, na które podzielono trasę wykonano i zatwierdzono studium korytarzowe, dokonano oceny tych korytarzy i podjęto decyzje o ich rekomendacji do dalszych prac projektowych bądź odrzuceniu.

Droga nr 11 to kręgosłup komunikacyjny województwa wielkopolskiego. Na terenie tego regionu liczy 340 km. Na potrzeby prac projektowych związanych z rozbudową do drogi ekspresowej została podzielona na pięć odcinków: Szczecinek – Piła, Ujście – Oborniki, Oborniki – Poznań, Kórnik – Ostrów i Ostrów – Kępno. Dla wszystkich na początku 2018 roku zawarte zostały umowy z wykonawcami na opracowania projektowe dla budowy nowej drogi ekspresowej S11. Teraz są już wykonane i zatwierdzone studia korytarzowe.
Jak informuje GDDKiA, obecnie najbardziej zaawansowane są prace projektowe na odcinku obwodnicy Ujścia i Piły, dla którego procedowany jest wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Wykonane Studium Korytarzowe określa lokalizację pasa terenu pod nowe zamierzenie drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Wyznaczone korytarze są poprawne technicznie i w sposób minimalny kolidują z istniejącą infrastrukturą.

Zakończony właśnie etap prac projektowych pozwolił określić 500 m korytarze przebiegu drogi, w których wkreślony zostanie pas drogowy o szerokości ok. 60 – 100 m. Oznacza to, że niekoniecznie działki znajdujące się w danym korytarzu drogi, będą kolidowały z samym przebiegiem trasy (czyli pasem drogowym) danego wariantu.

Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych korytarzach Projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejącą siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych ( obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W przyszłym roku przeprowadzone będą również konsultacje społeczne, w ramach których odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami. Umożliwi to wszystkim zainteresowanym zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów.

Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).

Po uzyskaniu DŚU, opracowaniu Koncepcji Programowej i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie. Droga między Kluczborkiem a Praszką do rozbudowy

Drogi i autostrady

Opolskie. Droga między Kluczborkiem a Praszką do rozbudowy

Redakcja/inf.pras. 05 maja 2021

Wymagania dla obiektów inżynierskich zatwierdzone

Drogi i autostrady

Zmieni się na Zakopiance koło Myślenic

Drogi i autostrady

Łatwiejsze projektowanie w BIM z OpenRoads™ Designer

Drogi i autostrady

Nowe tory do portu Police. Ruszają prace nad dokumentacją projektową

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Opolskie. Droga między Kluczborkiem a Praszką do rozbudowy

Drogi i autostrady

Opolskie. Droga między Kluczborkiem a Praszką do rozbudowy

Redakcja/inf.pras. 05 maja 2021

Wymagania dla obiektów inżynierskich zatwierdzone

Drogi i autostrady

Zmieni się na Zakopiance koło Myślenic

Drogi i autostrady

Łatwiejsze projektowanie w BIM z OpenRoads™ Designer

Drogi i autostrady

Nowe tory do portu Police. Ruszają prace nad dokumentacją projektową

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5