Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich szuka wykonawcy dokumentacji projektowej dla budowy nowego mostu nad Notecią wraz z dojazdami w rejonie miejscowości Ciszkowo w nowym przebiegu drogi wojewódzkiej nr 153. Dziś przejście przez rzekę w tym miejscu odbywa się z wykorzystaniem przeprawy promowej.
Licząca 21 kilometrów długości droga wojewódzka nr 153 przebiega w całości przez obszar powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego. Łączy drogę wojewódzką nr 182 w Lubaszu z drogą wojewódzką nr 180 w miejscowości Siedlisko, zapewniając tym samym możliwość dojazdu do Trzcianki z pominięciem Czarnkowa. Trasa nie ma jednak charakteru ciągłego – przejście przez rzekę Noteć w rejonie miejscowości Ciszkowo odbywa się z wykorzystaniem przeprawy promowej. Jednocześnie budowa mostu w Ciszkowie została uwzględniona w
rządowym programie “Mosty dla regionów”, o którym szerzej pisaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w czerwcu ubiegłego roku.
OpenStreetMap
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, obejmującej zarówno obiekt mostowy, jak i dojazdy do niego w ramach nowego przebiegu DW nr 153 na odcinku Ciszkowo – Gajewo. Pierwsza część zamówienia obejmie 1,5-kilometrowy fragment łączący planowane rondo łączące DW nr 153 i DW nr 181 z istniejącym śladem drogi. Druga część dotyczy natomiast dalszego przebiegu na długości blisko 5 kilometrów – do planowanego ronda na skrzyżowaniu DW nr 153 i DW nr 174. Projektowany obiekt mostowy nad Notecią ma mieć układ statyczny, pięcioprzęsłowy i ciągły. Jego konstrukcja wykonana zostanie z betonu sprężonego, zaś przyczółki zostaną wykonane jako masywne żelbetowe. W ramach zadania zaprojektowany ma także zostać nowy most jednoprzęsłowy z posadowieniami pośrednimi na palach nad Starą Notecią, który zastąpi istniejącą konstrukcję.
Istniejący odcinek Ciszkowo – Gajewo oprócz braku ciągłości charakteryzuje bardzo niski standard. Budowa nowego przebiegu wraz z mostem zapewni zatem zarówno umożliwienie przejazdu przez całą dobę i skrócenie czasów podróży, jak również poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Cały fragment ma spełniać standardy właściwe drodze klasy technicznej G, co oznacza m.in. szerokość jezdni na poziomie 7 metrów i parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś. Dla inwestycji decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydał już wójt gminy wiejskiej Czarnków. W październiku ubiegłego roku koszty realizacji inwestycji szacowano na 60 mln zł. Można jednak zakładać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że ostatecznie będą wyższe. Wykonawca dokumentacji projektowej będzie miał bowiem aż 458 dni na realizację zamówienia, a w tak długim okresie należy się liczyć z wzrostem cen.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział również dwa kryteria pozacenowe. Pierwsze z nich dotyczy okresu rękojmi – minimalny okres wynosi 5 lat, natomiast za wydłużenie go do 7 lat możliwe będzie przyznanie 20% punktów. Kolejnych 20% punktów będzie mogło zostać przyznanych za zaoferowanie przygotowania wykazu zawierającego analizę zamówienia ze wskazaniem problemów i zagrożeń związanych z jego realizacją wraz z propozycjami rozwiązań problemów. Oferty w przetargu będzie można składać do 30 lipca bieżącego roku do godziny 12:00. Pięć minut nastąpi ich otwarcie.