Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na realizację robót budowlanych w ramach projektu budowy obwodnicy Rogoźna. Stało się to po zaledwie tygodniu od wydania przez wojewodę wielkopolskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Nowy fragment powstanie w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 241.
Rogoźno, liczące 11 tys. miasto w północnej części województwa wielkopolskiego, znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie drogi krajowej nr 11, która łączy Kołobrzeg z Bytomiem, a która w najbliższych kilkunastu latach zostanie zastąpiona drogą ekspresową S11. Jej oddanie do użytku nie wpłynie jednak na ograniczenie ruchu tranzytowego w Rogoźnie, ponieważ już dziś “krajowa jedenastka” omija miasto od strony zachodniej. Przez ścisłe centrum Rogoźna przebiega jednak droga wojewódzka nr 241. To trasa przebiegająca przez obszar dwóch województw – wielkopolskiego oraz kujawsko-pomorskiego. Łączy DK nr 11 w miejscowości Ruda koło Rogoźna z Tucholą. Kierowcy pokonujący DW nr 241 w Rogoźnie muszą dziś pokonać liczne skrzyżowania, a także ostre łuki.
Dlatego Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta dzięki budowie jego obejścia w przebiegu rzeczonej trasy. Realizacja zadania przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego, jak również poprawy jakości życia w mieście.
Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w ubiegłym tygodniu, dla projektu decyzję o zezwoleniu na realizację wydał wojewoda wielkopolski. Funkcję tą pełni od niedawna Agata Sobczyk. Po zaledwie tygodniu WZDW ogłosił przetarg na budowę obwodnicy Rogoźna.
Wybrano najdłuższy wariant
Przypomnijmy, że 7-kilometrowy fragment ominie miasto od strony północnej, łącząc skrzyżowanie DK nr 11 i drogi powiatowej w miejscowości Ruda z istniejącym przebiegiem DW nr 241. Oprócz nowej drogi powstaną dwa nowe ronda na włączeniach do istniejących dróg, skrzyżowania z drogami poprzecznymi, wiadukt nad linią kolejową, most nad rzeką Wełną, przepusty nad rzekami Rudka i Struga Sokołowska oraz jezdnie dodatkowe.
Wybrany wariant charakteryzuje największa długość spośród rozpatrywanych opcji. W przypadku pozostałych analizowanych wariantów występowała jednak znaczna liczba kolizji z terenami chronionymi. Samorząd województwa wielkopolskiego pozyskał na realizację inwestycji blisko 49 mln zł środków z funduszy rządowych.
Cena głównym kryterium oceny ofert
W ogłoszonym przetargu głównym kryterium oceny ofert będzie cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Uwzględniono również dwa kryteria pozacenowe. Maksymalnie 20% punktów będzie mogło zostać przyznanych za wydłużenie okresu rękojmi. Minimalny okres wynosi 5 lat i jako taki jest warunkiem ważności oferty – w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane, natomiast maksymalnych 20% punktów będzie mogło zostać przyznanych w przypadku wydłużenia go do 7 lat.
Kolejnych 20% punktów przewidziano z tytułu doświadczenia kierownika budowy. Minimalny wymóg w tym zakresie, będący warunkiem ważności ofert, dotyczy osoby, która nadzorowała na tym stanowisku dwa projekty drogowe o wartości nie mniejszej niż 25 mln zł. Wówczas żadne dodatkowe punkty nie będą przyznane, natomiast maksymalnych 20% – w przypadku doświadczenia z co najmniej dwoma takimi projektami. Oferty będzie można składać do dnia 4 kwietnia bieżącego roku do godziny 12:00. Prace mają zostać zrealizowane do 2026 roku, a łączna wielkość nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na ten cel została oszacowana na 180 mln zł.