Jest siedmiu chętnych do budowy odcinka drogi krajowej nr 25 w Wielkopolsce. Chodzi o odcinek Biskupice Ołoboczne (koniec obwodnica Kalisza) – Ostrów Wielkopolski. Najdroższa oferta kosztuje ponad pół miliarda złotych.
W ramach tego przetargu w trybie zaprojektuj i wybuduj ma być zrealizowany odcinek o długości 6 km. Trasa ma być dwujezdniową drogą klasy GP.
GDDKiA przeznaczyła na realizację zadania nieco ponad 220 mln zł. Za tę kwotę nie chce budować nikt. Najtańszy spośród 7 oferentów – konsorcjum Kobylarni i Mirbudu proponuje cenę 266,8 mln zł, drugi w kolejności – Polbud Pomorze – 297 mln zł, a trzeci – Rubau Polska – 301,43 mln zł. Pozostałe oferty to: Porr – 306,1 mln zł, Budimex – 312,1 mln zł, Polaqua – 320,7 mln zł. Najdroższą cenę zaproponował Strabag – 508,5 mln zł.
Na realizację zamówienia przewidziano 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych. Odcinek, którego dotyczy przetarg, zaczyna się na istniejącej DK-25 w pobliżu miejscowości Biskupice Ołoboczne a kończy na węźle Ostrów Wielkopolski Wschód na przecięciu z drogą S11. To jeden z pięciu fragmentów DK-25 pomiędzy Koninem a Ostrowem Wielkopolskim, która docelowo ma być dwujezdniowa. W sumie GDDKiA zamierza rozbudować 68 km.
Wyświetl większą mapę
W ramach całego przedsięwzięcia droga Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski ma być rozbudowana do dwóch jezdni i parametrów klasy GP. Rozbudowa będzie realizowana w większości po nowym śladzie omijając m.in. miejscowości na trasie, tj. Kalisz, Rychwał czy Kokanin.
Jeszcze w tym roku mają być ogłoszone przetargi na realizację w trybie zaprojektuj i wybuduj dla odcinków pomiędzy Koninem a miejscowością Kokanin, tj.: Konin - Rychwał, Rychwał - Zbiersk i Zbiersk - Kokanin.
Obecnie trwa także procedura związana z wydawaniem decyzji środowiskowej dla trasy od obwodnicy Kalisza, tj. Kokanin – Biskupice Ołoboczne.