Droga wojewódzka nr 116 doczeka się rozbudowy na liczącym 8 kilometrów długości odcinku pomiędzy miejscowością Nojewo a skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 187 nieopodal Pniew. Przetarg na realizację robót budowlanych ogłosił Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Po rozbudowie odcinek będzie dostosowany do standardu właściwego drodze klasy technicznej G.
Droga wojewódzka nr 116 znajduje się w całości na terenie powiatu szamotulskiego w województwie wielkopolskim. Łączy ona skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 184 i 186 z drogą wojewódzką nr 187, umożliwiając dojazd z Pniew do Ostroroga i Wronek oraz alternatywny dojazd do Szamotuł. Spełnia obecnie standard właściwy drodze klasy technicznej Z. Przebiega m.in. przez miejscowość Nojewo, w której mija
linię kolejową nr 368 Szamotuły – Międzychód, przeznaczoną do rewitalizacji w ramach rządowego programu Kolej Plus, co umożliwi przywrócenie połączeń kolejowych z Poznania do Sierakowa i Międzychodu.
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich zamierza rozbudować 8-kilometrowy odcinek trasy łączący Nojewo z miejscowością Podpniewki nieopodal Pniew, gdzie znajduje się włączenie do drogi wojewódzkiej nr 187. Prace mają zostać zrealizowane w terminie 730 dni od dnia podpisania umowy, natomiast termin ostatecznego odbioru ogłoszono na 780 dni. Przetarg na realizację inwestycji dotyczy wyłącznie robót budowlanych – w dokumentach dotyczących zamówienia znajduje się dokumentacja projektowa, zaś w marcu ubiegłego roku wojewoda wielkopolski wydał dla zadania decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Po rozbudowie rzeczony odcinek będzie spełniał standardy właściwe drodze głównej, czyli drodze klasy technicznej G.
Projekt ma być sfinansowany ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 oraz budżetu samorządu województwa wielkopolskiego. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający weźmie również pod uwagę okres udzielonej rękojmi – minimalny okres wynosi 5 lat i wówczas żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane, natomiast w przypadku jego wydłużenia do 7 lat będzie można uzyskać maksymalnych 20% punktów. Do 20% punktów będzie można również uzyskać z tytułu doświadczenia kierownika budowy – maksymalna ilość będzie przyznana wówczas, gdy wskazana osoba nadzorowała realizację prac budowlanych przynajmniej 4 projektów inwestycyjnych w branży drogowej o wartości nie mniejszej niż 35 mln zł.