Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu kierowcy pojadą drogą ekspresową S11 z Koszalina do Bobolic. Będzie to oznaczało, że droga ekspresowa, która docelowo połączy Zachodnie Pomorze ze Śląskiem wydłuży się o 48 km.
– Wszystkie prace na odcinku Koszalin – Bobolice zostały przeprowadzone zgodnie z harmonogramem. Kierowcy będą mogli przejechać tą trasą już 26 września po południu –
powiedział w środę w Polskim Radiu Koszalin Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, a jednocześnie poseł z Koszalina.
Do tej pory na terenie woj. zachodniopomorskiego w ciągu S11 w użytkowaniu jest blisko 12-kilometrowa obwodnica Szczecinka. Wraz z oddaniem trasy Koszalin – Bobolice woj. zachodniopomorskie będzie miało blisko 60 km ekspresowej S11.
Trasa, która szykowana jest do oddania to trzy odcinki realizacyjne – łącznie ok. 48 km. Budowa każdego z nich ruszyła w 2021 r.
Odcinek Koszalin – Zegrze Pomorskie (16,8 km) realizuje Budimex. Fragment Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km) buduje Mostostal Warszawa, natomiast Kłanino – Bobolice (11,6 km) konsorcjum Kobylarnia i Mirbud.
Dalszy odcinek od Bobolic do gotowej już obwodnicy Szczecinka (24 km) niedawno trafił do realizacji.
Pod koniec sierpnia GDDKiA podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor, które ma wybudować drogę za 1,1 km. Wraz z jego wykonaniem zachodniopomorska część trasy S11 będzie zrealizowana. Dalsza trasa przebiegająca przez woj. wielkopolskie, opolskie do śląskiego jest w przygotowaniu.
Wcześniej zrealizowane zostały m.in. obwodnice w ciągu tej trasy, w tym Olesna, Kępna, Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego czy Poznania. Niedawno ruszyły przetargi na budowę
drugiej jezdni obwodnicy Kępna oraz na fragment
S11 pomiędzy obwodnicami Kępna i Olesna (ta została
oddana do ruchu niedawno). Droga, która połączy dwie obwodnice będzie budowana w podziale na trzy odcinki realizacyjne. Oferty powinniśmy poznać na początku października.