Wejherowo jest w trakcie poszukiwań wykonawcy dokumentacji projektowej, który opracuje sieć dróg stanowiących dowiązanie do planowanego przez PKP PLK tunelu. Bezkolizyjna przeprawa zastąpi dotychczasowy przejazd i połączy ul. 12 Marca z ul. Pomorską i ul. I Brygady Pancernej Wojska Polskiego. Mimo wielu ofert, żadna nie zmieściła się w budżecie.
Zadanie szumnie nazwano „Budowa węzła integracyjnego Wejherowo Nanice”. Mimo bliskości inwestycji do przystanku kolejowego Wejherowo Nanice, inwestycja będzie w przyszłości skupiona przede wszystkim na budowie dróg. Zadaniem wykonawcy będzie zatem opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
źródło: dokumentacja projektowa
Na opracowanie projektu przygotowano 490 tys. zł. Zgłosiło się sześć firm. Oferty wszystkich przekroczyły pułap 1 mln zł. Najtańszą złożyła firma WANIT Krzysztof Wiecki, Adam Sawicki
Projektowanie Dróg z Przodkowa, która wyceniła prace na 1,09 mln zł. Najdroższa oferta od warszawsko-bydgoskiego konsorcjum Eco5Tech oraz Bak opiewa natomiast na 3,94 mln zł. Wybór firmy projektowej poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz dwóch kryteriów jakościowych. Pierwszym będzie czas, jaki zaoferuje wykonawca, potrzebny mu na uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej już na etapie realizacji robót budowlanych (20 proc.). Zaś w przypadku drugiego kryterium będzie to wskazanie przez wykonawcę czasu, jaki będzie potrzebował na wyjaśnianie wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań na etapie realizacji robót budowlanych (20 proc.). Na opracowanie dokumentacji projektowej przewidziano 24 miesiące. Po upływie 16 miesięcy ma już być gotowy wstępny wielobranżowy projekt budowlany.
Projektanci będą mieli za zadanie zaprojektować drogę dwukierunkową o parametrach drogi zbiorczej, która połączy ul. 12 Marca z ul. Pomorską oraz ul. I Brygady Pancernej Wojska Polskiego. Droga będzie przebiegać w tunelu, którego projektowaniem zajmie się PKP PLK. Skrzyżowanie bezkolizyjne zastąpi znajdujący się nieopodal przejazd kolejowo-drogowy. Dlatego, jak podkreśla zamawiający, projektanci węzła Nanice będą musieli dowiązać własne rozwiązania do rozwiązań kolejarzy.
Miasto zaplanowało budowę zwykłego skrzyżowania na ul. 12 Marca z nowo projektowaną drogą. Z kolei po drugiej stronie torów zaprojektowane zostanie rondo na przecięciu nowej drogi z ulicami Pomorską i Obrońców Wybrzeża. Zaplanowano także jednokierunkowy łącznik do ul. I Brygady Pancernej Wojska Polskiego (DW 6). Przy ul. Polnej zaplanowano natomiast miejsca parkingowe. Wraz z rozbudową układu drogowego w pobliżu tunelu, konieczne będzie przebudowanie okolicznych ulic – ul. I Brygady Pancernej Wojska Polskiego, ul. 12 Marca, ul. Pomorskiej, ul. Cichej. Projektanci pochylą się nad zaplanowaniem dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów skręcających w prawo i lewo. Łącznie opracowaniem objęte zostanie 1 900 metrów dróg.
Inwestycja ma obejmować również budowę w przyszłości kładek dla pieszych i rowerów, chodników, ścieżek rowerowych, schodów, wind, zatok autobusowych z wiatami czy oświetlenia. Zakres obejmuje także przebudowę sieci podziemnych i naziemnych kolidujących z inwestycją, wycinkę drzew i krzewów
Zamawiający w przetargu zawarł siedem opcji. Pierwsza polega na zleceniu pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych. Druga dotyczy aktualizacji kosztorysów inwestorskich. Trzecia opcja to z kolei aktualizacja specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Opcja czwarta polega na uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Piąta opcja będzie polegała na uzyskaniu decyzji na odstępstwa od czynności zakazanych odnośnie chronionych gatunków roślin, zwierząt lub grzybów. W szóstej opcji zawarto konieczność uzyskania pozwoleń wodnoprawnych, zaś ostatnia opcja polega na wykonaniu dodatkowych podziałów nieruchomości. W przypadku opcji 1, 2 i 3 zamawiający będzie mógł zdecydować o ich wykorzystaniu nie później niż 36 miesięcy od terminu zawarcia umowy. Zaś w przypadku pozostałych – w terminie 18 miesięcy.