Podczas środowego (11 marca) posiedzenia komisji senatu wiceminister Rafał Weber potwierdził datę zakończenia programu budowy autostrad – będzie to 2025 rok. Ponadto ogłosił, że obecnie cały wysiłek finansowy ministerstwa koncentruje się na drogach ekspresowych. Program budowy tych dróg ma zakończyć się w 2030 roku.
− Obecnie realizowany Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) to największy w historii program pod względem skali zaangażowania środków finansowych, która w tej chwili wynosi 142,5 mld zł − mówił Weber na posiedzeniu senackiej komisji infrastruktury.
Obecnie, jak mówił minister, w postępowaniach przetargowych znajduje się 19 zadań o wartości ponad 13 mld zł. W wyniku tych postępowań ma powstać 217 km nowych dróg. W trakcie przygotowania są zadania o wartości blisko 40 mld zł.
Jak wskazał minister, aktualnie w Polsce istnieje ponad 4100 km dróg szybkiego ruchu i autostrad.
Z planowanej sieci autostrad zrealizowano 82 proc., a pozostałe 18 proc. ma być zrealizowane do końca 2025 roku. Na dużo mniejszym poziomie znajduje się zaawansowanie budowy sieci dróg ekspresowych. Dlatego, jak mówił wiceminister, to właśnie na prace związane z ekspresówkami
−Jeśli chodzi o sieć dróg ekspresowych mamy je zrealizowane w 42-procentach i to głównie na nich koncentrujemy teraz cały wysiłek finansowy – poinformował Rafał Weber. Cel ma być osiągnięty w 2030 roku. 8 tys. km dróg szybkiego ruchu – takie efekty przyniesie ukończenie programu budowy autostrad i programu budowy dróg szybkiego ruchu.
Jak mówił wiceminister infrastruktury, aktualnie w trakcie realizacji jest 89 zadań o wartości 48 mld zł. Są to zadanie obejmujące projektowanie i budowę 1126 km dróg, głownie ekspresowych. Przypominamy, że realizowana jest już większość trasy S8, a także całe trasy S51, S79, S22 i S86. Bliska ukończenia jest droga S3. Ciągłość od Świnoujścia do granicy z Czechami w Lubawce ma osiągnąć w roku 2024 r.
Warto dodać, że niedawno Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało o skierowaniu dodatkowych 286 mln zł na dokończenie drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Dzięki temu możliwe było wybranie wykonawców – Budimeksu i Mirbudu – na dwa odcinki pozostawione po firmie Impresa Pizzarotti.
Przedstawiciel MI mówił również o realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W tych latach program przewiduje budowę 43 obwodnic o łącznej długości 447,5 km i wartości 11,3 mld zł. Dotychczas, do końca 2019 r., oddano do ruchu w ramach tego programu 15 obwodnic, a w ramach wcześniejszych działań inwestycyjnych wybudowano ich w sumie 64.
Aktualnie w trakcie realizacji jest obecnie 89 zadań o wartości 48 mld zł, na projektowanie i budowę 1126 km dróg, głownie ekspresowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.