Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wbrew zapowiedziom będą duże utrudnienia podczas budowy tunelu w Sulejówku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Sulejówku pod Warszawą oficjalnie zainaugurowano budowę tunelu pod torami kolejowymi. Wcześniej inwestor zapowiadał utrzymanie dwóch czynnych torów na obleganej linii kolejowej. Teraz zmienił zdanie - po zamknięciu torów zostanie odwołanych wiele pociągów. 

Budowa tunelu była zapowiadana już w 2016 roku, ale prace rozpoczęto dopiero teraz. PKP Polskie Linie Kolejowe po wielu latach starań podpisały umowę na realizację z firmą Intop w sierpniu. Koszt inwestycji jest bardzo wysoki - aż 60 mln złotych (73,8 mln zł brutto). Inwestor zapewniał za to, że utrzymany zostanie ruch pociągów pasażerskich i towarowych na obu torach podczas realizacji prac, co jest bardzo ważne na silnie obciążonej magistrali E20 w kierunku wschodniej granicy. Zakres robót wymagał zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego al. Marszałka Józefa Piłsudskiego dla ruchu samochodów i pieszych. 

Pociągi jednak odwołane

Kilka dni temu, kiedy Koleje Mazowieckie ogłosiły rozkład jazdy który będzie obowiązywać w terminie od 4 września do 5 listopada okazało się, że pasażerów czekają jednak utrudnienia - i to bardzo duże, bo w dniach 3-31 października ruch pociągów na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna będzie prowadzony po jednym torze. Część pociągów KM zostanie odwołana, wybrane pociągi będą kursowały z Mińska Mazowieckiego i Mrozów do stacji Sulejówek Miłosna. Do tego skrócone do Rembertowa zostaną wszystkie pociągi SKM Warszawa. 

Jak pisze Jarosław Osowski w "Gazecie Wyborczej", wśród mieszkańców Sulejówka wywołało to szok. Wiceburmistrz Górniak przyznał, że jest zaskoczony tak dużym wyłączeniem ruchu, który wcześniej nie był konsultowany z urzędem. - Najpierw firma Intop zapowiadała ułożenie dwóch torów obok obecnych, żeby w tym czasie przekopać tunel. Ostatecznie uznała, że tańszy i szybszy będzie inny sposób. Tego nie mogliśmy przewidzieć. Przepraszamy mieszkańców - stwierdził wiceburmistrz.

Szczegóły przedstawił wiceprezes spółki PKP PLK Arnold Bresch. W ciągu 14 dni Intop wykona konstrukcję podpierającą jeden tor, a przez kolejne 14 dni - drugi. Wtedy ruch w obu kierunkach ma się odbywać tylko jednym z nich. SKM-ka zniknie z Sulejówka, a Koleje Mazowieckie ograniczą kursowanie na linii siedleckiej. Pod wzmocnionymi w ten sposób torami Intop przekopie tunel dla samochodów, rowerzystów i pieszych. W lutym ma zdemontować konstrukcje odciążające i pasażerów czekają podobne utrudnienia jak w październiku - czytamy.

Jaki zakres prac za 60 mln zł netto?

Jak informuje PLK, tunel w ciągu drogi wojewódzkiej nr 638 (al. Piłsudskiego) będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano chodnik i ścieżkę rowerową. Dojście do tunelu zapewnią schody, a dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano windę. Prace zaplanowano do III kwartału 2023 r.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja Kanału Łuczańskiego przekracza półmetek (zdjęcia)

Inżynieria i innowacje

Modernizacja Kanału Łuczańskiego przekracza półmetek (zdjęcia)

inf. pras. 22 sierpnia 2023

Linia 131 – PKP PLK: Nowe perony będą potrzebne

Biznes i przemysł

Linia 131 – PKP PLK: Nowe perony będą potrzebne

Roman Czubiński 15 sierpnia 2023

Trwa budowa tunelu pod torami w Legionowie [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Nowy tunel w Pruszkowie. Bezpieczny przejazd pod torami

Drogi i autostrady

Nowy tunel w Pruszkowie. Bezpieczny przejazd pod torami

Redakcja/inf. pras. 11 października 2019

KIP 2017: Postęp w technice drążenia tuneli

Drogi i autostrady

KIP 2017: Postęp w technice drążenia tuneli

Roman Czubiński 04 lipca 2017

Teresin – Niepokalanów z tunelem zamiast przejazdu?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Modernizacja Kanału Łuczańskiego przekracza półmetek (zdjęcia)

Inżynieria i innowacje

Modernizacja Kanału Łuczańskiego przekracza półmetek (zdjęcia)

inf. pras. 22 sierpnia 2023

Linia 131 – PKP PLK: Nowe perony będą potrzebne

Biznes i przemysł

Linia 131 – PKP PLK: Nowe perony będą potrzebne

Roman Czubiński 15 sierpnia 2023

Trwa budowa tunelu pod torami w Legionowie [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Nowy tunel w Pruszkowie. Bezpieczny przejazd pod torami

Drogi i autostrady

Nowy tunel w Pruszkowie. Bezpieczny przejazd pod torami

Redakcja/inf. pras. 11 października 2019

KIP 2017: Postęp w technice drążenia tuneli

Drogi i autostrady

KIP 2017: Postęp w technice drążenia tuneli

Roman Czubiński 04 lipca 2017

Teresin – Niepokalanów z tunelem zamiast przejazdu?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5