Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ważny krok w stronę budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
07-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Zielona Góra

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ważny krok w stronę budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego
fot. GDDKiA Zielona Góra
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu drogi DK29. Wydanie ZRID pozwoli na rozpoczęcie robót budowlanych. Planowane oddanie obwodnicy do ruchu jest wyznaczone na grudzień 2027 roku. 

Mieszkańcy Krosna Odrzańskiego na obwodnicę czekają już blisko 50 lat. W 2024 roku sprawa wreszcie nabrała rozpędu. W marcu GDDKiA podpisała z firmą Polaqua umowę, której celem będzie wybudowanie trasy o długości 11,3 kilometra w systemie projektuj i buduj. Wartość inwestycji została wyceniona na ponad 305 milionów złotych i jest realizowana w ramach programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Co powstanie w ramach obwodnicy Krosna Odrzańskiego?

Obwodnica Krosna Odrzańskiego zostanie utworzona po nowym śladzie i ominie miasto od strony północnej i wschodniej. Rozpocznie się w rejonie Osiecznicy na drodze krajowej nr 29, a zakończy na DK32 w okolicach Połupina.

W ramach obwodnicy powstanie nie tylko droga, ale łącznie 40 obiektów inżynierskich, wśród których znajdzie się m.in. most o długości około 400 metrów, a także cztery ronda zlokalizowane na włączeniach do istniejącej drogi oraz na skrzyżowaniach z drogą wojewódzką nr 276, relacji Krosno Odrzańskie – Świebodzin, i powiatową, relacji Krosno Odrzańskie – Bytnica.

GDDKiA zapowiada również przebudowanie istniejących dróg w miejscach łączenia z obwodnicą. Dodatkowo w ramach inwestycji powstaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego czy też przebudowana zostanie infrastruktura techniczna jak sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna czy telekomunikacyjna.

Dlaczego budowa obwodnicy Krosna Odrzańskiego jest potrzebna?

Osoby związane z Krosnem Odrzańskim od dawna mówili o konieczności wybudowania obwodnicy miasta. Ta koncepcja powstała już w latach 70. ubiegłego wieku. Inwestycja przez lata borykała się jednak z różnymi problemami, głównie finansowymi, co doprowadziło m.in. do protestów mieszkańców w 2016 roku.

Wówczas nagłaśniali oni konieczność wybudowania obwodnicy Krosna Odrzańskiego, wskazując, że miasto odnotowuje największy ruch spośród miast województwa lubuskiego. Jest to związane chociażby z położeniem miejscowości, która znajduje się w centrum województwa i jest oddalona od innych ważnych ośrodków od 35 do 50 kilometrów.

Budowa obwodnicy zatem znacząco zmieni sytuację w mieście. Dodatkowo pozwoli na wybudowanie nowej przeprawy przez Odrę. Obecnie obywa się ona przez pochodzący z początków XX wieku zabytkowy most, który jednak nie daje sobie rady z natężeniem w teraźniejszym ruchu. Obwodnica zatem poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość przez miasto.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wykonawca obwodnicy Niepołomic poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca obwodnicy Niepołomic poszukiwany

Mikołaj Kobryński 31 grudnia 2024

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Jak postępuje program budowy 100 obwodnic? GDDKiA podsumowuje prace

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Drogi i autostrady

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Damian Kelman 02 stycznia 2025

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Wykonawca obwodnicy Niepołomic poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca obwodnicy Niepołomic poszukiwany

Mikołaj Kobryński 31 grudnia 2024

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Jak postępuje program budowy 100 obwodnic? GDDKiA podsumowuje prace

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Drogi i autostrady

Te firmy budują najwięcej dróg w Polsce – podsumowanie GDDKiA

Damian Kelman 02 stycznia 2025

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5