Przebieg drogi ekspresowej S17 na fragmencie obwodnicy Zamościa zatwierdzony. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję środowiskową dla trasy od węzła Zamość Sitaniec do węzła Zamość Wschód.
Mowa o 12 km drogi ekspresowej. Do realizacji został wybrany wariant nr 2, „zielony”. Zgodnie z zatwierdzonym przebiegiem trasa ominie Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 powstanie węzeł Zamość Północ, dalej, w okolicach miejscowości Reforma droga przetnie istniejącą linię kolejową. Odcinek zakończy się w pobliżu Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.
fot. GDDKiA
Teraz, po zatwierdzeniu trasy, zostanie opracowany szczegółowy projekt techniczny, a następnie inwestor będzie mógł ogłosić przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Fragment obwodnicy Zamościa jest częścią inwestycji związanej z budową drogi ekspresowej od miejscowości Piaski koło Lublina do Hrebennego. W sumie to 125 km. Odcinki Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne czekają już na wydanie decyzji ZRID.
Dla odcinków Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec trwa jeszcze procedura przetargowa, ale wykonawcy są już wybrani. Pierwszy z odcinków ma budować konsorcjum Aldesy, drugi Budimex, a trzeci konsorcjum tureckiej firmy GAP, Fabe Polska oraz Sine Midas Stroy.
Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. To Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km (ma już decyzję środowiskową) oraz omawiany Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km). Przetargi budowlane są zapowiadane na przyszły rok.
W przygotowaniu jest także krótki fragment S17, który połączy odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne z planowanym terminalem granicznym Hrebenne – Rawa Ruska. Terminal ma powstać ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego, a za jego realizację odpowiada Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Na początku lipca zostały otwarte oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej.