Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ważna droga wojewódzka w aglomeracji wrocławskiej do przebudowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
13-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ważna droga wojewódzka w aglomeracji wrocławskiej do przebudowy
fot. Google Street View
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 346, umożliwiającej kierowcom jadącym drogą krajową nr 94 obejście Wrocławia od strony południowej, na odcinku łączącym miejscowości Nowy Śleszów i Gaj Oławski. Inwestycja zostanie zrealizowana częściowo w systemie “projektuj i buduj” – zamawiający dysponuje dokumentacją projektową dla wybranych elementów przedsięwzięcia.

Droga wojewódzka nr 346 liczy łącznie ok. 69 kilometrów długości. Łączy Środę Śląską z miejscowością Godzikowice nieopodal Oławy. Jej przebieg w kształcie zbliżonym do łuku umożliwia ominięcie Wrocławia w przypadku podróży drogą krajową nr 94, dla której stanowi w pewnym sensie obejście. Już wkrótce modernizacji doczeka się pokaźny fragment trasy, przebiegający w zdecydowanej większości na terenie powiatu oławskiego. Odcinek ten łączy Nowy Śleszów w powiecie wrocławskim z Gajem Oławskim w powiecie oławskim. Przetarg na przebudowę odcinka w systemie “projektuj i buduj” ogłosiła bowiem Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Jest to kolejny przetarg dotyczący realizacji tej inwestycji – poprzedni został unieważniony w październiku ubiegłego roku.

W ramach przedsięwzięcia prace mają zostać zrealizowane pomiędzy 53,700 a 62,936 kilometrem trasy. Obecnie fragment ten znaczne zdegradowanie nawierzchni – występują tu różnego rodzaju deformacje, koleiny, sfałdowania, spękania i ubytki, co oznacza utratę właściwych parametrów w zakresie nośności warstw konstrukcyjnych drogi. Inwestycja oprócz przebudowy drogi obejmie przebudowę zjazdów indywidualnych i zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników oraz budowę wjazdu i wyjazdu na jezdnie dodatkowe, przejść dla pieszych, wysp azylu dla pieszych, rowów drogowych, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenia drogowego, sieci elektroenergetycznej NN, sieci kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego i sieci teletechnicznej.

Do zadań wykonawcy będzie należało ponadto zrealizowanie rozbiórki istniejących różnego rodzaju sieci w zakresie kolizji z planowaną inwestycją, wycinki kolidujących z nią drzew i krzewów oraz zabudowy oznakowania poziomego i pionowego. Zadanie obejmuje także wykonanie innych prac o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 30 miesięcy, począwszy od daty zawarcia umowy. To stosunkowo dużo, mając na uwadze fakt, iż mowa o przebudowie odcinka liczącego niespełna 10 kilometrów długości. Trzeba jednak mieć na uwadze, że inwestycja będzie realizowana częściowo w systemie “projektuj i buduj” – DSDiK posiada dokumentację projektową tylko dla niektórych pododcinków.

Oferty będzie można składać do dnia 18 lutego bieżącego roku do godziny 9:00, natomiast ich otwarcie ma nastąpić godzinę później. Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe o 40-procentowej wadze w postaci okresu gwarancji. Minimalny okres gwarancji, będący warunkiem ważności oferty, wynosi 36 miesięcy (w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane), natomiast maksymalnych 40% punktów będzie można uzyskać w przypadku zaoferowania 60-miesięcznego okresu gwarancji.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Drogi i autostrady

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Mikołaj Kobryński 09 stycznia 2025

Wykonawca rozbudowy fragmentu DK nr 45 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca rozbudowy fragmentu DK nr 45 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 stycznia 2025

Bliżej rozbudowy drogi krajowej z Kluczborka do Praszki

Drogi i autostrady

Bliżej rozbudowy drogi krajowej z Kluczborka do Praszki

Mikołaj Kobryński 31 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Drogi i autostrady

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Mikołaj Kobryński 09 stycznia 2025

Wykonawca rozbudowy fragmentu DK nr 45 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca rozbudowy fragmentu DK nr 45 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 stycznia 2025

Bliżej rozbudowy drogi krajowej z Kluczborka do Praszki

Drogi i autostrady

Bliżej rozbudowy drogi krajowej z Kluczborka do Praszki

Mikołaj Kobryński 31 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5