Rynek Infrastruktury
Tory między Młocinami a ul. Modlińską są już gotowe. Wykonawca gromadzi dokumentację niezbędną do wydania pozwolenia na użytkowanie mostu. Otwarcie powinno nastąpić w lutym. Część tramwajowa pozostanie na razie jednak zamknięta.
Jak poinformowała rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska, pozwolenie na użytkowanie nie będzie dotyczyło części tramwajowej, ponieważ prace przy budowie torowiska będą trwały do końca czerwca. Wiadomo też, że nawet po ułożeniu torów nie będzie jeszcze sieci trakcyjnej tączęścią inwestycji mają zająć się Tramwaje Warszawskie. Do tej pory spółka nie rozstrzygnęła przetargu. Aukcja elektroniczna odbędzie się w najbliższych dniach, a umowę TW chcą podpisać w lutym. Czas na realizację inwestycji to 10 miesięcy. Daje to pewność, że tramwaje nie wjadą na most przed przełomem 2012 i 2013 roku.
Inny problem to brak tramwajów dwukierunkowych. Pojazdy, które będą kursowały mostem Północnym, będą kończyły bieg przy ul. Myśliborskiej, ale nie będzie tam klasycznej pętli, dlatego potrzebne są tramwaje dwukierunkowe. Na razie TW i bydgoska Pesa ustaliły, że sześć ze 186 tramwajów zamówionych dla Warszawy będzie wyprodukowanych w wersji dwukierunkowej. Warszawa myśli też o zakupie kolejnych: - Dopinamy specyfikację przetargową. Na przełomie lutego i marca ogłosimy przetarg na 30 tramwajów dwukierunkowych – mówi „Życiu Warszawy” Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.