Rynek Infrastruktury
Istniejący most to żelbetowa konstrukcja ciągła, wybudowana w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Składa się z trzech przęseł o rozpiętości łącznej 95,90 m. Każde przęsło stanowi konstrukcja Żelbetowa, składająca się z pięciu dźwigarów o zmiennej wysokości rozmieszczonych poprzecznie w rozstawie 2,70m połączonych żelbetowymi poprzecznicami. Pomost w postaci żelbetowych, prefabrykowanych płyt opartych na dźwigarach głównych, stanowiących jednocześnie deskowanie dla monolitycznej, żelbetowej płyty nadającej spadki poprzeczne na moście.
Na potrzeby remontu mostu przewiduje się użycie materiałów niestanowiących po wbudowaniu zagrożenia dla środowiska i ludzi a wszystkie prace związane z remontem mostu powinny być prowadzone ze szczególną ostrożnością z uwagi na otaczającą przyrodę. Przewiduje się stosowanie podczas robót szczelnych pomostów roboczych i ekranów zabezpieczających przed wprowadzeniem do środowiska jakichkolwiek szkodliwych substancji (np.: gruz budowlany, materiał ścierny pochodzący z oczyszczania konstrukcji, farby itp.).
Równolegle z remontem mostu przewidywana jest przebudowa sieci ciepłowniczej podwieszonej do konstrukcji obiektu. Na czas remontu pozostałe sieci zostaną zabezpieczone zgodnie z przepisami branżowymi, wytycznymi gestorów sieci i pod nadzorem ich przedstawicieli. Wszelkie, natrafione w trakcie realizacji robót, niezidentyfikowane wcześniej sieci lub urządzenia uzbrojenia terenu, zostaną zabezpieczone, a ich ewentualne kolizje zostaną usunięte zgodnie z przepisami branżowymi.
W ramach remontu mostu przewiduje się likwidację istniejącej płyty pomostowej. Nowa, żelbetowa płyta zostanie zespolona z istniejącymi dźwigarami za pomocą łączników zespalających. Płyta zostanie wykonana z 2% spadkiem poprzecznym i 0,5% spadkiem podłużnym. W płycie zostaną wykonstruowane komory rewizyjne na potrzeby usunięcia ewentualnych awarii sieci ciepłowniczej. Przewidziano lokalizację komór pomiędzy dźwigarami w części środkowej mostu i przy przyczółkach. W części środkowej komory mają długość 4,00m, natomiast przy przyczółkach po 8,00m.
Już w najbliższą środę, 19 czerwca, Zarząd Dróg Miejskich przekaże teren wykonawcy remontu. Ten wprowadzi czasową organizację ruchu, która przewiduje całkowity zakaz ruchu pojazdów kołowych z wyłączeniem pojazdów budowy. Ruch pieszy będzie odbywać się raz jedną raz drugą stroną mostu. Dla osób dojeżdżających w rejon Jeziorka Czerniakowskiego od strony Centrum przygotowano objazd Bartycką – Polską – Antoniewska do Augustówki, dla jadących z Wilanowa zaś z ulicy Powsińskiej skręcamy w Augustówkę.
Prace będą podzielone na trzy części – pierwsza rozbiórkowa, druga wymiana magistrali ciepłowniczej biegnącej pod pomostem oraz w ciągu ulicy Satkowskiego, oraz trzecia odtworzeniowa konstrukcji płyty pomostu. W międzyczasie naprawimy elementy przyczółków oraz elementy nośne, oczyścimy przęsła. Prace ciepłownicze muszą zakończyć się przed połową września, aby zdążyć z testami przed sezonem grzewczym. Od drugiej połowy rozpoczniemy prace odtworzeniowe. Wybudujemy nową płytę pomostową, zamontujemy nowe balustrady, bowiem obecne nie spełniają norm wysokościowych - jest 100, winno być 120 cm. Na koniec ułożymy dwie warstwy bitumiczne. Roboty na moście potrwają do końca sezonu. Koszt remontu bez części, które dostarczy Dalkia odpowiedzialna na wymianę elementów ciepłowniczych, wyniesie 6,575 mln zł.