Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Rondo na Arkuszowej przejezdne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
21-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Rondo na Arkuszowej przejezdne
fot. ZDM Warszawa
Wykonawca przebudowy układu komunikacyjnego na skrzyżowaniu ulic Wólczyńskiej z Arkuszową w Warszawie zapewnił przejezdność ronda na wszystkich pięciu wlotach wczesnym rankiem w poniedziałek.

Warunkiem budowy ronda była przebudowa sieci podziemnych i naziemnych, co stanowiło 65 procent zakresu robót. Przełożenie sieci wiązało się z docelowym układem ronda uwzględniającym przyszły przebieg trasy mostu Marii Skłodowskiej Curie oraz Trasy N-S. Nowy układ sieci wodociągowej, gazowej, teletechnicznej ma ogromny wpływ na sposób odbudowy drogi. 

Projektant musi uwzględnić inne parametry nośności gruntu, inne parametry zagęszczenia, rodzaj kruszywa i jakość podbudowy wraz z nawierzchnią, aby droga przenosząc intensywny ruch, w tym ciężarowy, nie miała destrukcyjnego wpływu na układ sieci podziemnych, które przebiegają w rejonie skrzyżowania.

 


Większy widok mapy

 

Jezdnia ronda jest bardzo szeroka, bowiem uwzględnia ruch ciężarowy (cysterny dostarczające paliwo do pobliskich stacji benzynowych) i autobusowy. Kierowcy cystern i autobusów mają bardzo dużo swobody w pokonywaniu skrzyżowania. Zmiana organizacji ruchu ze skrzyżowania typu Y na skrzyżowanie o ruchu okrężnym uwzględniającym również dojazd do posesji miała również na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu poprzez wymuszenie redukcji prędkości przed wjazdem na rondo, co stanowi duże usprawnienie dla jadących Wólczyńską od strony Cmentarza Północnego.

Do momentu rozpoczęcia robót na skrzyżowaniu, kierowcy jadący z tej relacji musieli liczyć na uprzejmość jadących Arkuszową. Weekendowe natężenie ruchu pozwalało na samodzielny wyjazd z drogi podporządkowanej, natomiast w tygodniu, a zwłaszcza w godzinach szczytu, było to praktycznie niemożliwe. Nowe oświetlenie, które pojawiło się na rondzie wpięto do istniejącego tam układu latarni. Trwają intensywne prace brukarskie. ZDM czeka na zagospodarowanie wyspy nowymi nasadzeniami.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5