Rynek Infrastruktury
Według „Gazety Wyborczej” wraz z początkiem września może się okazać, że ratusz popełnić duży błąd, jakim jest wpuszczenie prywatnych samochodów w wąskie gardło Trasy W-Z. Największy paraliż może się pojawić w centrum Pragi u zbiegu alei Solidarności z ulicą Jagiellońską, przy placu Bankowym, na Wisłostradzie, Mariensztacie i Powiślu.
Od poniedziałkowego ranka kierowcy ponownie mogą jechać aleją Solidarności przez plac Wileński. Po miesiącu na trasę powróciły autobusy, a samochody po 10 miesiącach. Od lipca wykonawca stacji metra Dworzec Wileński przygotował jej ściany szczelinowe, lecz nie wykonał stropu, co oznacza, że w przyszłości konieczne będzie przekładanie ruchu.
Kierowcy mogą także wjechać na most Śląsko-Dąbrowski przez aleję Solidarności od strony ulicy Szwedzkiej, a od ulicy Sierakowskiego przy katedrze św. Floriana. Dla prywatnych samochodów wciąż pozostaje zamknięty dojazd ulicą Jagiellońską do alei Solidarności, lecz mało kierowców może przestrzegać zakazu, o ile w tym miejscu nie pojawi się patrol policji.
Kierowcy jadący z Pragi w godzinach 6-10 i 15-19 zaraz za mostem nie mogą zjechać na autostradę, a odcinek przed tunelem Trasy W-Z pod Starym Miastem dopuszczono wyłącznie dla tramwajów i autobusów. Również samochody jadące od strony placu Bankowego w godzinach porannego i popołudniowego szczytu muszą za tunelem skręcić w Nowy Zjazd do Wisłostrady bądź na Powiśle i Mariensztat.
Dodatkowy ruch, jaki pojawi się w tej części Śródmieścia może doprowadzić do jego całkowitego paraliżu, wydłuży się też korek na Wisłostradzie od strony Żoliborza. Otwieranie wobec tego mostu Śląsko-Dąbrowskiego może według „Gazety Wyborczej” pogorszyć sytuację komunikacyjną w rejonie.
Wpuszczenie samochodów na Trasę W-Z zaszkodzi pasażerom, którzy dojeżdżają autobusami z prawobrzeżnej Warszawy. W związku z budową II linii metra mieszkańcy tej części Warszawy muszą znosić kolejne utrudnienia. Pewnym rodzajem rekompensaty było uprzywilejowanie transportu zbiorowego na Trasie W-Z oraz skierowanie dodatkowych linii autobusowych na plac Bankowy, co ułatwia przesiadki na stacji metra Ratusz Arsenał.
Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego musiał zabrać z Trasy W-Z część autobusów ze względu na to, że nie zmieściłyby się na wspólnym pasie i przystankach z tramwajami. Z kolei linie kursujące mostem Śląsko-Dąbrowskim mogą być opóźnione ze względu na skierowanie części autobusów w stronę placu Bankowego przez pas alei Solidarności, który jest przeznaczony dla samochodów.