Rynek Infrastruktury
W ujęciu dobowym widać, że po otwarciu w zeszłym roku mostu Północnego im. Marii Skłodowskiej-Curie, nowym obiektem porusza się z miesiąca na miesiąc coraz więcej kierowców. Pierwsze pomiary ręczne, które wykonano wiosną zeszłego roku pokazały, że nową arterią porusza się około 46 tys. pojazdów na dobę. Rok później było to 51 tys.
Jak co roku, największą popularnością cieszy się most Grota-Roweckiego. Porównując wyniki pomiarów jesiennych z 2012 roku do najnowszych badań, można zauważyć wzrost natężenia ruchu na tym obiekcie.
Zeszłoroczne badania wykazywały jednak znacznie mniejszą liczbę pojazdów w sumarycznym ruchu dobowym, niż to bywało w latach ubiegłych (127 tys. pojazdów). Teraz ma moście Grota nastąpił wzrost liczny pojazdów o 33 tys. pojazdów w ruchu dobowym. Gdy rozpoczną się prace remontowe zlecone przez GDDKiA, ruch kołowy przeniesie się na most Północny.
Obecnie ruch dobowy na moście Poniatowskiego można porównać do natężenia na moście Północnym. Oscyluje on właśnie w granicach 51 tys. pojazdów. Z kolei nieznaczny spadek natężenia ruchu w porównaniu z poprzednim rokiem zanotowano na moście Łazienkowskim i jest to wartość poniżej 120 tys. pojazdów. Na moście Gdańskim zaobserwowano znaczące zmniejszenie liczby pojazdów – z 60 tys. w 2012 roku do około 45 tys. w roku bieżącym.
Jeżeli chodzi o procentowe porównanie ruchu na mostach, to 29 procent sumarycznego ruchu dobowego zgarnia most Grota-Roweckiego. Następny jest most Łazienkowski z 20 procentami, dalej Siekierkowski (18 procent), Poniatowskiego i Północny (po 9 procent). Most Gdański przejmuje 8 procent ruchu, Świętokrzyski 4, a Śląsko-Dąbrowski 4 procent dobowego ruchu.