Ostatni wspornik na moście Grota-Roweckiego w Warszawie został już zamontowany. Był to ostatni element konstrukcji poszerzającej. Teraz przeprawa mostowa jest szersza o około 10 m niż była przed rozpoczęciem remontu. Aktualnie ma 46 m szerokości.
Po zakończeniu wszystkich prac do dyspozycji kierowców będzie po pięć pasów ruchu na każdej nitce mostu. Po północnej stronie obiektu wybudowana zostanie ścieżka rowerowa, a po południowej chodnik dla pieszych.
W celu poszerzenia mostu, wykorzystano po 52 elementy z każdej strony obu nitek. Waga każdego z nich to od 9 do 15 ton, a łącznie zużyto około 3 450 ton stali. – Zakończenie montażu wsporników mostowych umożliwi wykonanie kolejno izolacji mostu, następnie warstw nawierzchni i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Warszawie.
Większy widok mapy
Najważniejsze prace związane z remontem to poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni zbiorczo-rozprowadzających, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Do rozebrania i zbudowania od nowa są 32 obiekty. Remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym most Grota-Roweckiego.
Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już siedem miesięcy. Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, jest zadowolony z postępu prac na południowej nitce trasy oraz z płynności ruchu drogowego, który można obserwować na nitce północnej.
Metrostav rozpoczął prace w lipcu 2013 r. i zakończy je w październiku 2015 r. Wartość kontraktu realizowanego w formule „projektuj i zbuduj” to 796,3 mln zł. Zamówienie uzyskało dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.