Dziesięć ofert wpłynęło w przetargu na budowę bezkolizyjnego przejazdu nad dwiema ulicami i torami kolejowymi na warszawskim Rembertowie. Większość ofert mieści się w zarezerwowanym budżecie, zatem inwestor może wybierać wykonawcę.
Ta inwestycja będzie realizowana wspólnie przez warszawski samorząd oraz PKP PLK. Na jej realizacje czekają mieszkańcy Rembertowa. Zyskają także mieszkańcy południowej części podwarszawskich Ząbek, którzy przez Rembertów pokonują drogę do stolicy.
Wiadukt w ciągu ulicy Chełmżyńskiej ma poprowadzić ruch nad ulicami Strażacką i Chłopickiego oraz nad linią kolejową Warszawa – Terespol.
fot. UM Warszawa
W sprawie wspólnej realizacji tej inwestycji w maju tego roku porozumiały się Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP PLK. Podmioty te podzielą się kosztami budowy. Zgodnie z planem finansowym podmiotów publicznych budowa wiaduktu ma kosztować ok. 85,1 mln zł, z tego zakres PKP 47,7 mln zł, natomiast zakres miejski 37,3 mln zł.
Większość ofert mieści się w tym budżecie. Najtańszą ofertę złożyła firma Intop, która proponuje 68,5 mln zł. Druga w kolejności jest oferta firmy Skanska wyceniona na niemal 69 mln zł, a trzecia w kolejności Trakcja z ceną 69,5 mln zł. Najdrożej prace wycenił Porr – 87,2 mln zł.
Teraz nastąpi sprawdzenie ofert i wybór najkorzystniejszej. Wybrany wykonawca wykona prace w ciągu 20 miesięcy.
Na nowym wiadukcie będzie jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie zaplanowano chodnik i ścieżkę rowerową, a po zachodniej chodnik. Obiekt będzie wyposażony w pochylnie, schody, a także windy.
Jak podaje UM Warszawa, na dojeździe po stronie północnej będzie wykonana zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt ma być częścią nowej drogi pomiędzy skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga ma być poprowadzona na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego. Cały odcinek to ok. 700 m, z tego ok. 140 m to wiadukt, który zastąpi obecny przejazd w poziomie szyn.