Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Konsultacje Trasy mostu Krasińskiego pod znakiem zapytania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
05-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ TVN 24 Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Konsultacje Trasy mostu Krasińskiego pod znakiem zapytania
fot. ZMID
Organizacje zrzeszające mieszkańców umacniają swój sprzeciw co do budowy Trasy Mostu Krasińskiego zgodnie z założeniami z 2009 roku. Jak podaje TVN Warszawa – ich zdaniem w projekcie konieczne są znaczące zmiany. Tymczasem pod znakiem zapytania stają termin i zakres konsultacji społecznych, które jeszcze niedawno obiecywał ratusz.

Stanowisko Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu jest podobne do tego, które przedstawiło Stowarzyszenie Żoliborzan i władz dzielnicy. Wszystkie te organizacje zgadzają się, że projekt trasy i mostu Krasińskiego wymaga istotnych zmian ze względu na zmianę polityki transportowej miasta i inwestycje, które zrealizowano od 2009 roku, kiedy powstawał projekt.

Most ma nie zmienić dzielnicy

Zdaniem aktywistów, jeśli przeprawa nie ma wpompować dużego ruchu w dzielnicę możliwe jest poprowadzenie tylko jednego pasa w każdą stronę dla ruchu samochodowego. Ich zdaniem może powstać jeszcze drugi, który miałby być buspasem.

Takie rozwiązanie nie wiązałoby się z koniecznością istotnych zmian w projekcie samego mostu. Zmiany musiałaby objąć samą ul. Krasińskiego między Wisłostradą a placem Wilsona. Tutaj KDS proponuje zawężenie drogi do jednego pasa w każdym kierunku, a co za tym idzie zmniejszenie rozmiarów skrzyżowań. Według niej ważne jest też zachowanie skweru przy Kotsisa na Targówku. Obecny projekt przewiduje realizacja szerokiej, ponad 70-metrowej arterii według istniejącego projektu, oznaczałaby jego likwidację. Społecznicy sugerują utrzymanie zakazu skrętu w lewo w Czarnieckiego oraz budowę ścieżki rowerowej między placem Wilsona a Czarnieckiego.

Komisja radzi, aby nie odkładać realizacji drugiego etapu budowy trasy, czyli do ul. Matki Teresy z Kalkuty wraz z wiaduktem nad torami. "Realizacja samego mostu, bez przejścia przez tereny kolejowe, nie wpłynie na poprawę komunikacji między dzielnicami" – ostrzega i wytyka, że są inwestycje ważniejsze niż most: rozbudowa II linii metra czy domknięcie obwodnicy śródmiejskiej. Lepiej zacząć od nich, dopiero potem brać się za most.

Konsultacje odwlekają się w czasie

Organizacje postulują też o konsultacje, które są według nich niezbędne w przypadku tego projektu. Jednak władze miasta widzą tą sprawę trochę inaczej. Z konsultacjami może być kłopot, co wyszło na jaw podczas piątkowego spotkania wiceprezydenta stolicy Jacka Wojciechowicza z przedstawicielami organizacji pozarządowych zaangażowanych w inwestycję. Według Jana Mencwela z Miasto Jest Nasze, który był na zebraniu, Wojciechowicz wymigał się od precyzyjnej odpowiedzi na pytania o termin i zakres konsultacji.

Okazuje się że miasto najpierw zamierza wybrać firmę, która zaktualizuje dokumentację projektową. Chęć wykonania tego zgadania podjęło się 13 firm i na razie nie wiadomo kiedy poznamy zwycięzcę przetargu. – Trwają prace komisji przetargowej. Tempo pracy zależy zawsze od liczby ofert, a tym razem było ich sporo, i tego co w nich znajdziemy. Komisja cały czas pracuje – ucina Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który prowadzi inwestycję.

Mencwel przekonuje, że taka kolejność nie ma sensu. Obawia się, że miasto chce wszystkich postawić przed faktem dokonanym, a konsultacje odbędą się tylko dla świętego spokoju, kiedy najważniejsze decyzje będą już podjęte. – Usłyszeliśmy, że najpierw zostanie wyłoniona firma, potem zapadnie decyzja o zakresie konsultacji. To w jakiej sprawie będą się mogli wypowiedzieć mieszkańcy zależy od tego, co można zmienić w istniejącym już projekcie – komentuje działacz MJN.

Cały tekst
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5