Rynek Infrastruktury
Budowane przejście podziemne jest zlokalizowane w rejonie ulicy Zapustnej. Wybetonowano już ściany, a wykonawca przygotowuje się do betonowania stropu. Na schodach przejścia układana jest także izolacja.
W tym samym rejonie trwa również inwestycja SPEC: jest budowana nowa magistrala sieci ciepłowniczej. Jej trasa przebiega częściowo w liniach rozgraniczających ulicy Nowolazurowej, więc roboty ciepłownicze są prowadzone w koordynacji z firmą Strabag.
W związku z budową dwóch niezależnych nitek wiaduktu drogowego umożliwiających przejazd ulicą Nowolazurowa nad linią kolejową Warszawa-Katowice, zlikwidowano wyjazd z ulicy Tynkarskiej w kierunku Ursusa, który koliduje z podporami wiaduktu.
Obecnie trwa wykonywanie nasypu przyczółka wiaduktu, a równolegle na obydwu nitkach wiaduktu do przodu posuwają się prace konstrukcyjne. Elementy ustroju nośnego są szalowane, zbrojone, a następnie betonowane, sprężane i nasuwane w linii przyszłej jezdni.
Zakończono już trzy z dziewięciu przęseł każdego wiaduktu. Kolejny duży element nowej drogi to tunel, którym ulica Nowolazurowa będzie przebiegać pod linią kolejową PKP Warszawa-Poznań. Przed nasypem kolejowym od strony centrum handlowego powstaje stanowisko nasuwcze, na którym zostanie wykonany korpus tunelu.
U wylotu tunelu budowana jest kładka dla pieszych nad ulicą Nowolazurową, która pozwoli dość do stacji PKP Warszawa-Ursus Północny. Powstały już wszystkie podpory i wkrótce zostanie wykonany ustój nośny kładki.
Na ulicy Szamoty układane są warstwy nowej jezdni oraz montowane są obrzeża wzdłuż ułożonych już krawężników. W rejonie ulicy Traktorzystów powstają przepusty dla kabli oświetlenia ulicznego oraz fundamenty pod nowe słupy. Wszędzie trwają roboty drogowe.
Umowa na realizację prac budowlanych została zawarta z firmą Strabag. Budowa odcinka ulicy Nowolazurowej od węzła w alejach Jerozolimskich do ulicy Chrościckiego będzie kosztować 123,5 mln zł. Prace powinny zgodnie z planem zakończyć się w grudniu tego roku.