Rozpoczęły się prace naprawcze mostu w Jęczniku (pow. szczycieński) na drodze krajowej nr 53. Roboty potrwają do końca listopada i będą prowadzone pod spodem obiektu.
Most w Jęczniku jest stalowy i jednoprzęsłowy, o długości ponad 10 m i szerokości 8 m. Przejazd ma szerokość 5 m. Konstrukcja opiera się na stalowych belkach ,,kapeluszowych’’ zabezpieczonych zaprawą, osadzonych na murowanych podporach z kamienia. Nawierzchnia mostu jest asfaltowa i nie ma chodników. Barierki wykonano z kształtowników stalowych. Pod mostem przepływa rzeka Saska. Dodatkowo w sąsiedztwie przeprawy znajduje się kładka dla pieszych.
Stalowe elementy nośne mostu, tzw. ,,kapeluszówki’’ (profile Zoresa), są mocno skorodowane, szczególnie w dolnych częściach. Końce tych elementów, które opierają się na dźwigarze, są całkowicie zniszczone przez rdzę. Dodatkowo cegły klinkierowe, które wypełniają szczeliny między tymi elementami, mają ubytki i są zdeformowane.
Aby wzmocnić południową stronę konstrukcji mostu, zostaną dodane specjalne stalowe wsporniki. Końce tych wsporników będą oparte na dźwigarze zrobionym z mocnej stali. Dźwigar o długości 5 m zostanie umieszczony między istniejącymi belkami mostu, w pewnej odległości od brzegu.
Dodatkowy dźwigar zostanie wprowadzony pod most przy pomocy specjalnych rusztowań. Po umieszczeniu go na odpowiednim miejscu, zostanie przymocowany stalowymi blachami o grubości 10 mm. Te blachy będą solidnie przyspawane do dźwigara. Na końcach każdej blachy znajdą się stalowe płaskowniki, które również zostaną mocno przymocowane.
Pod blachy wprowadzone zostaną stalowe podpory (łożyska) o długości 30 cm, które będą zapewniały stabilność. Przed ich zamontowaniem powierzchnia betonu zostanie odpowiednio przygotowana - oczyszczona i wzmocniona specjalną zaprawą. Po ustawieniu wszystkiego na swoim miejscu szczeliny pomiędzy dźwigarami a wspornikami zostaną wypełnione stalowymi klinami.
- Działania naprawcze są efektem przeprowadzonej w sierpniu br. kontroli stanu technicznego mostu, w wyniku której stwierdziliśmy, że przęsło po południowej stronie obiektu wymaga interwencji. Wyłączyliśmy z ruchu południową stronę mostu, wyłoniliśmy wykonawcę prac naprawczych, który przystąpił do działania. Po zakończeniu prac przywrócimy przejazd całą szerokością mostu - informuje GDDKiA.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.