Bartoszyce, jak wiele Polskich miast są obciążone ruchem tranzytowym więc potrzebują obwodnicy. Jednak zatwierdzenie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 otwiera przed miejscowością szansę na odciążenie. Realizacja drogi obwodowej jest przewidziana na lata 2020-2024.
GDDKiA ma dwa wariantyMieszkańcy będą musieli jeszcze poczekać na nową drogę. Obecnie podejmowane są decyzje co o wariantów. – Dla obwodnicy Bartoszyc zostało wykonane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ). Naszą rekomendację uzyskał wariant I zachodni. Na chwilę obecną nie można jednak wykluczyć wariantu II, ponieważ ostateczny wariant przebiegu obwodnicy wskaże decyzja środowiskowa – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl“ Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA. (Plik z planami budowy obwodnicy Bartoszyc jest dostępny po lewej stronie tekstu.)
– Planowany przekrój obwodnicy to 2+1, to oznacza, że jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu oraz to, że kierowcy będą mieli na zmianę, po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Budowa obwodnicy Bartoszyc jest przewidziana w Programie Budowy Dróg Krajowych do realizacji w latach 2020-24. Potrzeba budowy obwodnicy wynika ze skali ruchu tranzytowego w kierunku przejścia granicznego w Bezledach. Obwodnica służyć będzie wyprowadzeniu tego ruchu z miejscowości – dodaje.
Mieszkańcy czekają na obwodnicę i mostW projekcie ta droga znajdowała się na liście rezerwowej. Wpisanie jej na listę główną podbudowuje wiarę mieszkańców w realizację inwestycji. – Rozmowy w sprawie obwodnicy trwają już od kilku lat. Mieliśmy kilka wariantów tej drogi, jeden został przez nas zatwierdzony i teraz czekamy na dalsze decyzje. Wpisanie drogi, która ominie Bartoszyce na listę główną PBDK na lata 2014-2023 bardzo nas ucieszyło – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Monika Rejf, zastępca burmistrza Bartoszyc. – Ci co znają nasze miasto wiedzą, że dużym problemem jest to, że posiadamy tylko jedną przeprawę drogową przez rzekę Łynę. Cały tranzyt jadący przez miasto przejeżdża przez ten most przez co jest on bardzo mocno obciążony. Liczymy, że dzięki obwodnicy miasto w końcu odetchnie ponieważ nowa droga będzie biegła poza naszą miejscowością – dodaje.
Obwodnica to nie jedyna inwestycja drogowa potrzebna w Bartoszycach. – Z uwagi na zużycie starego mostu potrzebny jest nowy. W tej sprawie prowadzimy już rozmowy z Wojewódzkim Zarządem Dróg w Olsztynie. Inwestycja jest na etapie prac projektowych – mówi Monika Rejf.
Szczegóły dotyczące założeń nowego PBDK 2014-2023 znajdziesz w Monitorze.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.