Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Co działo się na drogach regionu w 2023 roku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

GR

Data publikacji:
12-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warmińsko-mazurskie. Co działo się na drogach regionu w 2023 roku?
fot. GDDKiADroga ekspresowa S16 Borki Wielkie - Mrągowo
850 mln zł to kwota, którą GDDKiA przeznaczyła w 2023 roku na inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach. Od blisko pięciu miesięcy kierowcy mogą korzystać z odcinka S61 węzłami Ełk Południe i Kalinowo.

To jeden z trzech fragmentów drogi ekspresowej S61 realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego o łącznej długości ponad 66 km.

Wykonawcą odcinka pozwalającego ominąć Ełk, o długości 22,95 km i wartości 685,9 mln zł, było konsorcjum firm Trakcja SA Warszawa (lider), Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok. Budowa drogi ekspresowej S61 jest ważną inwestycją nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie - łącząc się z drogą ekspresową S8 Wrocław-Warszawa-Białystok, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica.

W 2023 roku kontynuowana była budowa trasy S16 Borki Wielkie-Mrągowo. Zadanie obejmuje budowę drogi ekspresowej S16 o długości około 13 km od połączenia z istniejącym odcinkiem dwujezdniowym na wysokości Borek Wielkich do skrzyżowania z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59. W ramach inwestycji budowane są również jednojezdniowe odcinki dróg krajowych: DK59 o długości około 1 km od ronda będącego końcem Zachodniej Obwodnicy Mrągowa do skrzyżowania z drogą S16 oraz ok. 2,3 km DK16 (wspólny przebieg z DK59) od skrzyżowania z drogą S16 do istniejącej DK16/59.

W październiku 2023 r. GDDKiA rozstrzygnęła przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 pomiędzy Olsztynem i Biskupcem. To dwa odcinki o łącznej długości blisko 30 km. W obu przetargach wpłynęły łącznie cztery odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty.

W postępowaniu dla odcinka Olsztyn Wschód-Barczewo złożono jedno odwołanie, a dla odcinka Barczewo-Biskupiec - trzy. Za każdym razem strony powoływały się na niezgodności w kwestiach technicznych. W przetargu na odcinek Olsztyn Wschód-Barczewo odwołanie złożyło konsorcjum Polimex, podważając odrzucenie ich oferty. W postępowaniu na odcinek Barczewo-Biskupiec, na te same kwestie powołują się dwa konsorcja: Kobylarnia/Stecol oraz Polimex. Z kolei Budimex przedstawił ten sam zarzut wybranej przez GDDKiA ofercie firmy PORR.

Krajowa Izba Odwoławcza w przypadku odcinka Olsztyn-Barczewo przyznała rację odwołującemu się konsorcjum i nakazała powtórzyć ocenę ofert. GDDKiA zaskarżyła tę decyzję do sądu. Pozostałe trzy odwołania KIO oddaliła.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5