Miasto poszukuje wykonawcy projektu dla przebudowy ostatniego nieprzebudowanego odcinka ulicy 1 Maja. Roboty obejmą także wykonanie ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, które wyposażone będą w nowe wiaty i tablice z informacją pasażerską.
Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu wystartował z przetargiem na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla rozbudowy ul. 1 Maja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 367. Opracowanie ma obejmować odcinek od ul. II Armii do ul. Sikorskiego o łącznej długości 1,38 km. Projektanci przeprowadzą analizy geotechniczne podłoża, a następnie opracują wielobranżowy projekt budowlany. To ostatni fragment arterii, który nie był przebudowywany.
Ulica 1 Maja ma zostać zaprojektowana o przekroju ulicznym z obustronnym chodnikiem lub chodnikiem i ciągiem pieszo-rowerowym. Zamawiający zaznacza, że geometria, niweleta nawierzchni oraz linia krawężników musi zostać ustalona w taki sposób, aby stanowiła spójny ciąg z już przebudowanymi oraz istniejącymi ulicami. Drogowcy zaznaczają także, aby projektanci zadbali o połączenie ciągu pieszo-rowerowego ze ścieżką rowerową na ulicy Puszkina. Opracowanie powinno przewidywać dostosowanie układu komunikacyjnego dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Zakres opracowania obejmuje sprawdzenie i ewentualne dostosowanie niwelety wszystkich istniejących zjazdów.
Zakres opracowania obejmuje ponadto zaprojektowanie 4 zatok autobusowych (1 Maja- Szymanowskiego, 1 Maja- Św. Barbary, 1 Maja - Św. Barbary, 1 Maja - Skarżyska). Istniejące wiaty przystankowe mają zostać zdemontowane, a ich miejsce mają zająć nowe konstrukcje zgodne z obecnie przyjętymi przez miasto standardami. Dodatkowo zaplanowano montaż tablic dynamicznej informacji pasażerskiej DIP wraz z wykonaniem przyłączy do zasilenia wiat i tablic wyświetlaczy.
Projektanci pochylą się ponadto nad zaplanowaniem rozwiązań dla przebudowy oświetlenia ulicznego i odwodnienia. W pasie drogowym znaleźć mają się ponadto urządzenia uniemożliwiające parkowanie w miejscach do tego nie przeznaczonych.
Składanie ofert wyznaczono do 17 maja. Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz terminu skrócenia wykonania dokumentacji (40 proc.). Kontaktowo przewidziano realizację projektu w ciągu 14 miesięcy.
Warto przypomnieć, że w październiku ubiegłego roku wyremontowana została cała ul. Zachodnia i ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. II Armii. Inwestycja pochłonęła ponad 53 miliony złotych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.