Firma Laude Smart Intermodal wybrała wykonawcę przebudowy terminala intermodalnego na stacji kolejowej Zamość – Bortatycze. Inwestycja pochłonie 29 mln złotych.
Przetarg na roboty budowlane w zakresie terminali kolejowych na stacji kolejowej Zamość – Bortatycze spółka Laude Smart Intermodal ogłosiła w sierpniu. Prace zostaną wykonane w ramach projektu unijnego, dzięki któremu spółka uzyskała dofinansowanie na budowę dwóch terminali intermodalnych – w Zamościu i Sosnowcu.
Znaczna rozbudowa układu torowego
Jak czytamy w specyfikacji przetargu, spółka planuje m. in. budowę od strony zachodniej ponad kilometra nowego toru szerokiego (1520 mm), co umożliwi bezkolizyjne wprowadzenie składu kontenerowego na teren terminalu. Wydłużone zostaną tory robocze i odstawcze - także dla wagonów normalnotorowych. Zbudowany zostanie splot toru normalnego i szerokiego, który umożliwi bezkolizyjne odstawianie uszkodzonych kontenerów do naprawy (zaprojektowany został warsztat naprawczy).
Kolejny tor dojazdowy o rozstawie 1435 mm zostanie przebudowany, a od strony południowej planowana jest budowa prawie kilometra nowego toru normalnego Wykonanie takiego układu torowego pozwoli na przeładunek kontenerów ze składów szerokich na układ torowy normalny, zwiększając wydajność przeładunkową.
Zakres prac torowych obejmuje przejazdy przez tory kolejowe. Od strony zachodniej celem zwiększenia przepustowości transportów zaprojektowano wjazd z 60 tonową wagą a także place parkingowe, manewrowe o powierzchni 2.570 m2, które umożliwiają dojazd do terminala kontenerowego położonego od strony południowej o zaprojektowanej powierzchni 22.880 m2. Na istniejących obecnie utwardzonych terenach uwzględniono dodatkowy plac składowy pustych kontenerów o powierzchni 3.000 m2.
Dla całej infrastruktury opracowano rozbudowę oświetlenia terenu, sieci elektroenergetycznej, rozbudowę sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej, budowę kanalizacji sanitarnej z budową zbiornika na nieczystości ciekłe. Celem zabezpieczenia inwestycji uwzględniono rozbudowę ogrodzenia z bramą wjazdową. Jest zwycięzca przetargu
Szacunkowa wartość zamówienia to 23,55 mln złotych netto. Do przetargu zgłosiły się cztery podmioty: Infra Silesia, Track Tec Construction, Wojtal oraz Transkol. Najtańsza była oferta spółki Wojtal, opiewająca na 29 mln zł brutto. (23,6 mln zł netto). Oprócz tego zaproponowała ona najkrótszy czas realizacji - 11 miesięcy. Laude wybrało tę ofertę jako najkorzystniejszą, mimo lekkiego przekroczenia kosztorysu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.