Trwa budowa trzech ostatnich brakujących odcinków drogi ekspresowej S8 między Warszawą a Białymstokiem. Po ich ukończeniu, które ma nastąpić w tym roku, między stolicami Podlasia i Mazowsza będziemy mogli przejechać bez świateł. Mowa o fragmentach Wyszków – Poręba, Poręba – Ostrów Mazowiecka oraz Ostrów Mazowiecka – granica województwa mazowieckiego i podlaskiego. Inwestycje nie obejmują obwodnicy miejscowości Ostrów Mazowiecka, która została zbudowana w latach 2001-2003.
Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – granica województwa
Odcinek, który zaczyna się wraz z granicą województwa podlaskiego i kończy z początkiem obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest zaawansowany w ok. 79%, przy upływie 85% czasu. Jak podaje GDDKiA – kontraktowy termin wykonania robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie upływa 15 lipca 2018 roku i w ocenie zamawiającego jest on realny do wykonania. Według inwestora – przejezdność po dwóch jezdniach zostanie udostępniona kierowcom w lipcu 2017 r.
Zadanie dotyczące budowy tego etapu S8 zostało powierzone firmie Polaqua, a koszt inwestycji to 266,316 mln zł. Fragment liczy 9,397 km. W 100 % jest już wykonany odcinek długości ok. 1,7 km od obwodnicy Ostrowi wraz z węzłem Podborze, który jest objęty Kamieniem Milowym nr 2, natomiast na pozostałym odcinku są wykonane dwie jezdnie główne w warstwie wiążącej ok. 85 %, drogi dojazdowe i serwisowe w warstwie wiążącej ok. 90%. Pozostaje do wykonania warstwa ścieralna, ogrodzenia, ekrany i bariery ochronne, oraz szereg robót wykończeniowych tj. rowy, humusowanie, oznakowanie.
Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – Wyszków
Zarówno w przypadku trasy koniec obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej – Poręba jak (Ib) i Poręba – Wyszków (Ia) planowany termin zakończenia inwestycji to III kwartał 2018 roku. Jak podaje GDDKiA – przy braku nieprzewidzianych wydarzeń przejezdność trasy powinna zostać osiągnięta w tym przedziale czasowym.
Wyświetl większą mapę
Wykonawcą części S8 od końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do węzła Poręba (bez węzła) jest konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Unibep. Trasa ta liczy 16,112 km, a całkowity koszt jej budowy to 432,796 mln zł. Średnie zaawansowanie rzeczowe w tym wypadku wynosi ok. 78%, przy upływie 86% czasu. Zaawansowanie robót prezentuje się następująco: droga ekspresowa: 65%, węzeł Dybki: 20%, węzeł Nagoszewo 15%, obiekty inżynierskie: 42%.
Budowa S8 od węzła Poręba (z węzłem) do Wyszkowa została powierzona firmie Skanska. Długośc odcinka to 12,987 km, a koszt jego budowy wyniesie 358,222 mln zł. Średnie zaawansowanie rzeczowe w tym wypadku wynosi ok. 65%, przy upływie 86% czasu. Zaawansowanie robót prezentuje się następująco: droga ekspresowa: 31%, węzeł Trzcianka: 7%, węzeł Knurowiec: 50%, węzeł Poręba: 65%, obiekty inżynierskie: 60%.